HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2010.01.11. 07:02 Samesz

A - ka - doz - va . . .

Almomban kirandulni mentunk par itteni baratommal. Konkretan nem emlekszem, kikkel, csak tudtam, hogy innen mentunk oda, ahol voltunk. Hegyekbe, magasra, szep volt, de nem Amerikaban. Szlovakianak kellett lennie, mert tudtam, del fele, a tobbi hegyen tul, az mar ott Magarorszag. Gyonyoru volt, lent a volgyben egy hatalmas varos, amit egy folyo szelt kette. En meg csak alltam a hegyen es buszken neztem a tavolba: valahol ott lakok, az a szep taj hozzam tartozik. Es sirtam. A buszkeseg miatt, a honvagy miatt, a problemaim miatt. Aztan 3 lany csatlakozott hozzank, akik kozul az egyik csak ram volt kivancsi, beszelgetni probalt, de en csak kiszaladtam egy szirtre, hogy egyedul legyek a kilatassal es a konnyeimmel. Aztan visszamentem, kerestem, de tul sok volt az ember, vegul 2 volt osztalytarsamba es egy masik gimis baratba futottam mindannyiunk meglepetesere.

A siras ... Nehez megfogalmazni. Ez a mostani, alombeli, es a tegnapelotti valos, olyan masfajta siras volt. Nem zokogktam, ahogy peldaul ideerkezesemkor, osszeroskadva, remegve, hangosan. Hanem nyugodt, lagy es kiegyensulyozott volt. A szemeimben osszegyult konnycseppek, igaz, hogy elhomalyositottak a latasom, es nem volt tiszta semmi, ami elottem van, de a lelkemet valahogy megis kitisztitotta. Ugy emlekszem vissza ezekre a szempillaim kozott osszegyult nehez, legordulo cseppekre, mint tiszta kristalyokra, fennseges, draga kincsekre, igazi ertekekre, melyek megtortek a fenyt es, mint egy napsutotte medence aljan vagy esocseppes uvegen keresztul tancolo sugarak cikaztak elottem.

Ebredes: kellemes, felig napsuteses delelott. Boltba kellett volna mennem, de lusta voltam osszeszedni magam. Aztan irt az egyik lany egy e-mailt reggel, hogy IT-re megy delutan, van-e kedvem elmenni vele. Visszairtam neki, hogy igen es vartam a reszleteket.  Jo sokaig vartam. Mostam ma hajat, amit annyi pulsszal spekeltem meg, hogy meg is fesulkodtem utana. Mert az elmult 2 hajmosas utan es azota ez elmaradt. De nem volt (nagyon) veszes a dolog, 10 nap siman kifesulheto a fejembol. Persze mas volt ez kenutura utan, ahol a Bodrog vizen es a napfenyen kivul semmi nem apolta a hajkoronam.

Egy nagyon kedves barat elkezdett eletjeleket adni magarol, aminek nagyon orulok. Sokakkal szinte semmi kapcsolatom nincs. Ok nagyon hianyoznak, zavar, hogy nem tudok roluk semmit. Persze, tudom, mindenkinek megvannak a maga problemai, elfoglaltsagok. Viszont mindig nagyon orulok akar 1-2 rovid sornak is, foleg ha olyantol jon, akit nagyon szeretek.

Masok viszont nem valtoznak. Van, aki ugyanolyan maradt, mint amilyen akkor volt, mint amikor megismertem. Ez nem mindig jo, de legalabb tudom, hogy alljak a dolgokhoz. Egy-egy gunyos megjegyzes, elejtett vadaskodas mar elszall a fulem mellett, fel sem veszem.

Masok epp gyonyoru hercegkisasszonyt jatszanak eletuk legfontosabb estejen, egy ballal keszulve az elottuk allo nagy kuzdelemre. Mindenkori "kritikusom", (egyik) legjobb "baratom" egy masik, a ma mar emlitett, ujra megkerult barat szemebol nezve: "meseszép volt. Először csak néztem hogy ki az a sor végén, milyen szép. Mindnenki dromedár volt mellette ő meg végig olyan arcot vágott mint aki ennél mesebelibb szépségekhez szokott és bántja a szemét a külvárosi reflektor. Lélegzetelállító volt" En meg egy diszno vagyok, hogy nem mentem el. 

Ilyen es ehhez hasonlo gondolatok kozt telt a napom, amikor Sarah irt, hogy boltba megy. Kaptam a lehetosegen, hisz van kocsija es megkerdeztem, csatlakozhatnek-e. Mondta, hogy szuksege van par percre, de persze, majd szol. Ezalatt hivott fel a reggeli lany, aki az e-mailt irta, hogy tudnank-e akkor indulni lassan? Igazabol mar nem is remenykedtem, hogy elolvast a valaszlevelemet, le is mondtam a dologrol. De a kovetkezo pillanatban mar a kocsijaban eszmeltem fel, aztan mar hirtelen a templomban voltunk.

7 vagy 8 felolvasott igeszakasz volt mindet 1-1 enek kovette. Volt korus, klarinet, oboa, trombita es a legjobb: harangjatek. De nem akarmilyen. Olyasmi, mint amit Washingtonban lattam, amikor 2 lany jatszott azon az IT, ahol segitettem a gyertyagyujtasban. De most nem csak ketten voltak, legalabb huszan! Volt, aki pici harangokkal jatszott, volt, aki kis dobvero szeru, parnazott palcikakkal utott ritmust, voltak egesz nagy harangok is. Gyonyoru volt. Az egesz alkalom olyan hihetetlenul szep volt. A belvarosban voltunk, a templomot mar sokszor lattam kivulrol, az autopalya mellett van. (Nem zajos!)

Utana hazajottunk, de mar keso volt es sotet, hogy boltba menjek. Rajottem, hogy van tesztam, megcsinaltam hat mikroban, es jobb hijan kakaoval ettem. Nem volt tul jo, mert kulonleges, mogyoros kakaom van, amit forro tejjel kellene inni, de most tejem sincs. (Kakaoval meg nem akarom... kakaot kakaoval?... pazarlas) De nem volt eleg, igy csinaltam kicsit kesobb meg 3 tojasbol tukortojast, szinten a mikroban. Gondolom most sokan felkapjak a fejuket: Lehet mikroban tukortojast csinalni? Segitek: Nem! ... Az egyik fele kemeny lett, a masik fele folyt, a kemeny oldal is ket reszbol allt, a teteje muanyag kemenysegu, nehezen raghato hartyat viselt, de alatta eheto feherje lapult. Es banan utan finom a sor, de mogyorokremre nem jo. Ez utobbit az esti film alatt fogalmaztam meg magamban, mikozben probaltam nem megorulni. Valami nem jo a bongeszommel es neha a videokat szaggatva jatssza le, de ma csak azutan kezdte ezt el, miutan betoltott a film es nem volt kedvem ujabb masfel orat varni. Igy megnesztem "reszletekben". Szerencsere csak a vizualis elmeny volt masfel masodpercenkent kicsit gyorsabb, hogy behozza a lemaradast.

Meg meghallgatok elalvas elott egy gyonyoru, kicsit melankolikus de tancolhato drum'n'bass szamot, mert a zene ... a zene majdnem minden. Ez a szam pedig a "gyonyoru hazugsagok" cimet viseli. Ma is volt minden. Neha kicsit beragadt, neha kicsit nem volt valosagos, neha oszinte volt es kemeny, neha sebesen szaguldo vagy eppen magaval ragado. A lenyeg, hogy nem all le.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr341662897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mamicicami 2010.01.11. 21:10:27

Szia Sámuel!
Olyan szomorú vagy néha! Mindig olvasom a bejegyzéseidet, de nem tudom, mit is mondhatnék.....? Nem érzed jól magad?Ennyire honvágyad van? Kitartás!!!! Nézd a dolgok jó oldalát, és gondolj arra: nem örökös számüzetésben vagy!!!! Hamarosan hazatalálsz!!!! Puszi: Juliék Kőszegről

Samesz 2010.01.12. 07:44:47

@mamicicami: Kedves Juli! Igazad van, visszaolvasva valoban kicsit szomorkas hangvetelu az irasom. Igazabol ezt konkretan "irodalmi" szemmel irtam ilyenre, kielve magambol visszafolytott hajlamaimat, haha. (sokan mondjak, hogy egy kolto veszett el bennem, amire en mindig csak azt mondom, hogy "igen, ez a baj...hogy eleveszett")
Most amugy valtozni fognak a dolgok, ujra vannak orak, "kirandulas" is all elottem. Szoval jo lesz. En is puszilok mindenkit!!!!!
süti beállítások módosítása