HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2010.02.11. 05:28 Samesz

Jobb lesz

Tegnap sikerult megint nagyon keson lefekudni. Meg ejfel utan lent voltunk a sracokkal a pinceben es rohogtunk meg dumaltunk. Aztan ma reggel 6korul arra ebredtem, hogy egy kis hokotro gep itt dolgozik az udvaron. Hat nagyon orultem neki, annak meg foleg, hogy kb 1-2 centi volt az, amit tologatott!!! Elso oran meg alig voltunk. Egy csomoan, akik kocsival jarnak, nem jottek be. En ezt komolyan nem ertem. Azt mondtak, rosszak az utak, amire csak gunyosan megkerdeztem, hogy jartak-e mar Magyarorszagon?!... Ott hol annyira katyusak az utak, hogy nem gurulsz az uton, hanem repulsz felette. Szoval erdekesek ezek az amerikaiak. Nekem kb alig maradt el tanitas ho miatt, pedig lassan 2 evtizede koptatom az iskolapadokat. Volt olyan, hogy nem volt futes es hazakuldtek, de addig kabatban ultunk. Meg neha a bejarosoknak nem kellett bejonniuk, aki kis falvakbol buszoztak volna be, mivel nem jartak a buszok. De meg siszunetem se volt soha! A gimi, ahova jartunk, nem csinalt nagyobb meretu sitaborokat. Szoval itt meg 10-15 centi mar tragikus.

Az I-group-oknak majd kell tartaniuk delelotti Istentiszteleteket 1-1 heten ebben a szemeszterben. Ez olyasmi, mint, ami otthon is van a Teologian, hogy kulonbozo csoportok vallalnak 1-1 hetet a reggeli ahitatokbol. Szamitanak a magyar vonatkozasu jelenletemre, aminek orulok. Nem azert, mert kicsit villonghatok, sot, igazabol akarhanyszor hozzaszolok valamit, hogy "Ez a magyarban ugy van ...", mindig zavarban vagyok, hogy ez most hasznos volt-e, atjott-e, amit mondtam. Pl egyhaztorin ma a felebaratrol volt szo, amire itt a neighbor - szomszed szot hasznaljak, ami nalunk csak az az ember aki kozvetlenul mellettunk lakik, vagy mondjuk a Vagasi Feri. A half-friend viszont, es ezt ok mondtak, egy masfajta emberi kapcsolatra utal, egy erosebb kotodes ember es ember kozott. Roger meg le is irta a papirjara, hogy felebarat, tok jol esett.

Este Sarah athivott vacsorazni, meg megneztuk a hazi feladatunkat a Csaladgondozasos orara, egy ujabb sorozatot. Ezuttal egy fekete csalad eletebe pillanthattam bele, persze ala-rohogos verzioban, aminek csak annyi szepsehianya volt, hogy ezeket az embereket meg nagyon nehezen ertem. A feher amerikai szovegelessel mar komolyan nincs problemam. Kihallom a szavakat, sot, megdobbento modon neha ugy fogok fel 1-2 rovid megjegzest, hozzaszolast, mintha magyarul hallottam volna. Nehez ezt elmagyarazni. Hallom azt a fel mondatot es az agyamban a "sajat nyelvemkent" ertelmezem. Ijeszto! De a feketek beszede gyors, sok a szleng es a szoosszevonas. Pont ennek az oranak a csoportjaban van 5 Afro-Amerikai, sokat szolnak hozza es eleg fiurcsa arcot szoktam vagni a koncetralashoz. De abban remenykedek, hogy egy ido utan ebbe is kicsit beletanulok es jobb lesz.

Ahogy a kedvenc viccemben is:

Ket suni ul a dombteton. Azt mondja az egyik:
-Guruljunk le! Akkor jobb lesz!
Legurultak, es jobb lett.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr501748425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyermekszoba 2010.02.12. 09:06:58

Ez a Vágási Feri nagyon jó szöveg!!

Samesz 2010.02.12. 16:16:10

@gyermekszoba: hat en is rohogtem, amikor megirtam... =D
süti beállítások módosítása