HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2010.05.20. 10:48 Samesz

Tuladagolas

Hetvegen megirtam egy csomo-csomo dolgozatot. Ki sem mozdultam a szobabol, amig be nem fejeztem oket. Hat nem volt konnyu, de muszaj volt, ugyanis kedd reggel koran utazni mentunk. A februarban kitalalt otletunket valositottuk meg, igaz roviditeni kellett rajta, de sebaj. Szoval kedd reggel 4kor befejeztem az utolso dolgozatomat, es fel 8kor mar ultunk is a kocsiba, egy 6 oras ut vart rank. Olyan tipikus amerikaiasan megalltunk egy csomo gyorsetteremnel, ettunk-ittunk-wc-n voltunk, meg  persze beszelgettunk egy csomot. Jah igen, szoval Chicagoba mentunk. Ez a lenyeg. Az uton, azon kivul, hogy marha hosszu volt es az izgatottsagtol nem tudtam aludni, nem tortent kulonosebben semmi. Ahogy kozeledtunk, ugy emelkedett az adrenalinszintem. Illinois allamba erve mar alig birtam magammal.

Aztan egyszecsak ott volt. Ott volt elottem az a varos, amitol egyszer mar fraszt kaptam. Ugyanis amikor landoltam az O'Hare repuloterre idefele jovet, 9 honappal ezelott, lattam a varost, a hatalmas felhokarcolokat, a szeles autopalyakat, es ahogy kozeledtunk a foldhoz ugy rajzolodtak ki a limuzinok, sarga taxik, iskolabuszok, fekete-feher rendorautok. Akkor esett le, hogy ez mind valosagos, es mind letezik. Es hogy mennyire mas ez a vilag.

Mar jo messzirol lehet latni a varost. Persze, 1-2 epulete 80-100 emeletes. Es rengeteg van belole. Elso megallonk egy iskola volt. Konkretan egy olyan, ahol misszionariusokat kepeznek, Moody Egyetem. Ez elegge bent van a varos sziveben, es miutan korbevezettek, elmentunk setalni.

Hat, szinten jott a sokk-hatas, ahogy ezek kozott a hatalmas tornyok kozott setalgattam. Meg az ugyebar, hogy tudom jol, egy csomo filmet itt forgattak: lattuk a hotelt, ahol a Szokeveny (Harrison Ford) par jelenete jatszodik, lattam azt a magas-vasutat, ami a Veszhelyzetben van, es amin teljesen kiakadtam... Szoval ugy van, hogy van egy utca, ami tele-tele van boltokkal, rengeteg ember, igazi pezsges. Es alatta (!!!) van egy masik utca! Konkretan a fold-szint alatt. Es allitom, hogy a Batman-ben (az ujban) az egyik autosuldozos reszt ott forgattak! De bakker, jar a busz rendesen odalent is, sot, egy kocsmat is lattam. Szoval meg talan mas uzletek is vannak. Ezt sok idobe telt felfogni, es amikor Cindy es Dennis lattak, hogy ez szamomra ilyen meglepo, elmondtak, hogy eddig ok ebbe bele se gondoltak, hogy ez "szenzacio". Kesobb megkoszontek, hogy megmutattuk nekik a varost egy uj szemszogbol! (Ez volt a magyar diak eloszor Amerikaban - nezopont) Aztan setaltunk egy csomot, meg voltunk egy Disney boltban is, ahol majdnem vettem egy olyan beszelo Woody babat, ami a Toy Story-ban van! Igazabol csak azert nem vettem meg, mert igy is aggodok a cuccaim sulya miatt.

Varosnezes utan megneztuk a varost tavolabbrol. Elmentunk egy obol-szeru nyulvany tulso felere, merthogy az 5 nagy to egyike, a Michigan melle epult ez a metropolis. Szoval ott volt elottunk ez az irdatlan nagy mennyisegu epulet, meg egy tenger meretu "tavacska" (egyebkent ez is vicces, hogy tonak hivjak oket. Allitolag, ennek az 5 tonak van annyi vize, hogy ha kiontetenk, ellepne egesz USA-t) Nem az, hogy nagy, de nem latszik a tulso fele! Ugy, hogy a dolog hosszabbik oldalan alltunk! Szoval a nagyja az tolunk balra volt.

Es ismet olyat lattam, amit nem akartam elhinni. Pont a varos mogott ment le a nap... Elottunk egy obolnyi viz, aminek a vegen azok a piszok nagy hazak, es mindezt koruloleli a narancssarga feny... Itt mar olyan allapotban voltam, hogy az angol egyaltalan nem ment, magyarul is csak annyit hebegtem, hogy "Ezt nem hiszem el", persze, ezt is csak dadogva. Eleg hideg volt, de maradtunk egy kicsit, igy lattuk, ahogy az epuletekben egyre tobb pici fenypont vilaglik fel, es az egesz kep atfordult ejszakaiba. Nem vartuk meg a sotetseget, de igy is marha jo volt nezni, ahogy sotetedik az eg, de a varos meg egyre vilagosabb.

Visszafele megint atmentunk a varoson, ami mondanom se kell, de eszmeletlen jol nezett ki. Fenyek mindenhol, reklamok, az irodahazak...

Egy kis hotelben szalltunk meg, valahogy ingyen, ha jol ertettem. Eleg sokat kellett menni, de megerte. Az agy nagyon puha volt es iszonyat jot aludtam. Reggeli is volt, utana kocsiba szalltunk es ismet egy hatalmas dolgot valositottunk meg. Megneztuk az ELCA kozponti epuletet. Ez az Ulloi ut-nak felel meg (a Kalvin es a Jozsef korut kozotti szakaszon van a Magyarorszagi Evangelikus Egyhaz kozponti epulete, ahol a mindenfeleert felelos vezetok irodai talalhatok). Az ELCA meg az amcsi evangelikusok. Nyilvan tobben vannak itt Amerikaban, ezert nyilvan tobb a dolguk, de ez a 10 emeletes epulet kicsit megint odavagott. Igen, egy franko irodahazban van az egesz. Mondanom sem kell, fentrol a kilatas tobb, mint kiraly! Az egyik oldalon latszik a repuloter, a masik odalon a belvaros, de az egesz korul van veve parkokkal, amik tele vannak fakkal es minden zold!

Amugy jo volt latni a repteret, jovo heten ott is leszek. Eleg sokat gondoltam az utazasra, meg hogy megyek haza. Kicsit igy rakeszitett a dologra a latvany.

De Istentisztelettel kezdtuk, ami nagyon jo volt. Egy kis, hangulatos kapolna van a foldszinten. Az enekkar is irodai dolgozokbol all, akik mellesleg iszonyuan jol nyomtak! Volt egy dal, ami arrol szolt, hogy Isten az, aki felkeltett reggel, es neki koszonhetek mindent. Visszagondoltam az elmult 9 honapomra, es az tudatosult bennem, hogy valoban. Egy kicsit ugy ereztem, en ezt az egeszet nem erdemlem meg, de nagyon halas vagyok erte! Najo, konkretan megrikatott az a fekete no, aki szolot enekelt. De ott volt a korusban az a fekete lelkesz is, aki osszel itt volt a Trinity Day-en, kapott valami kituntetest es rosszu, raszta haja van! Tettem is fel rola ide kepet anno. Ma meg odaadta a nevjegykartyajat.

Aztan lattunk sok szepet es jot, talalkoztunk nagyon sok kedves emberrel. Es ezek tenyleg mindennel foglalkoznak. Az elet es a vilag majdnem minden teruletevel foglalkozik valaki. Csomo orszaggal van kapcsolatuk, meg utaznak ossze-vissza...

Ezutan ebedelni mentunk. Ki emlekszika Forrest Gump-ra? Cindy allandoan valami Bubble Gum nevu helyet emlegetett, hogy oda megyunk majd enni. Aztan leesett, hogy ez az az etterem lanc, ami abban a filmben van! Es Bubba Gump a neve...

Es utana, mivel egy felsziget szeru nyulvanyon voltunk, csak neztuk a vizet es nem lattuk a veget, es volt egy uveghaz is, mellette meg egy hatalmas oriaskerek, meg korhinta, de azt nem probaltuk ki, hanem fogtunk egy taxit (igen, ugy leintettuk az ut szelen allva) es elmentunk a Hanckok toronyhoz. Ez a masodik legnagyobb a varosban. Van benne egy medence, a 40. emeleten, itt nem voltunk, de a 94.-en igen... 40 mp a lift, es 314 meter magasra repit. Es a magyar srac meg sokkot kap, amikor meglatja a kilatast...

Hat az a multkori columbusi 40 emelet se volt semmi, de ez... valami eszmeletlen. Kapaszkodnom kellett vegig. Sot, le is kellett ulnom. Mondjuk az nem (csak) amiatt volt, hogy ilyen magasan voltam. Amikor lent voltunk az utcan, az a sok epulet olyan nagynak tunt, de onnan fentrol 1-2 kivetelevel mindnek ralattunk a tetejere. Sot, volt, ami olyan alacsonyan volt, hogy alig lattam, mi van a teton. Merthogy ezek meg oda is tesznek fakat, viragokat, medencet!!! Eszmeletlenul messzire el lehet latni. Persze a Michigan to masik feleig nem ...

Ott alltam a vilag tetejen (legalabbis igy ereztem) es az volt a "baj", hogy leesett, jovo heten mar otthon leszek. A regi es egyben teljesen uj eletemben. De most meg itt vagyok egy 9 honapos kaland vegen. Es minden eszembe jutott. Az elmult, lassan 24 evem egy pillanat alatt ott kavargott a fejemben. De nem idorendi sorrendben, mint mikor halalkozeli elmenye van az embernek, hanem ossze-vissza. Emlekek, elmenyek, arcok, baratok mindenhonnan. Mult, jelen es meg a jovo is hirtelen. Es kozben alltam ott a hatalmas varos felett es nem hittem el amit lattam es akkor voltam ugy, hogy szedulni kezdtem. Szerencsere volt egy olyan resz, ami ugy volt lezarva, hogy bementel egy "szobaba", ahol az ablakok helyett femracs volt. Fujt a szel, es hallottam az egesz varost. Autok, buszok, motorok zugasat, szirenakat, a szelet, a vizet, a hajokat... mindent. Nem nagyon talalom meg mindig a szavakat.

Aztan taxival visszamentunk a kocsiert. Egy nagyon jofej fekete csavo vitt minket, folyamatosan poenkodott, egy igazi elmeny volt.

Sajnos vissza kellett jonnunk es nem tudtunk megnezni mast, pedig volt meg terv. Igy is hajnali 1re ertunk vissza es Dennis meg Cindy meg mentek haza Toledoba, ami nekik meg plusz 2-3 ora. Utkozben volt egy resz, ahol tobb szaz szeleromu volt. Tok jol neztek ki azok a hatalmas ventillatorok.

Most meg eszmeletlenul faradt vagyok. Az elmult 3 napban 8 orat aludtam es 12-t utaztam. Es nem nagyon engedhetem el magam, hisz pakolni kell.

De a lenyeg, hogy olyanokat lattam, amiket sosem fogok elfelejteni!

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr892017482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyermekszoba 2010.05.20. 11:18:15

Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled!
És akkor most... HAZA
süti beállítások módosítása