HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.11.30. 06:02 Samesz

Advent

Nah ilyen sem volt meg, az idei Adventet katolikus misevel es Aldozassal kezdtem, ahogy ok nevezik az Urvacsorat. A pap nagyon jo dolgokat mondott, tetszett a predikacioja. Azon kivul, hogy imadkoztunk az elmult evunkert es az elottunkalloert sok mas, praktikus dologra is kitert. Osszegezte a kongresszus fobb pontjait, de tul faradt vagyok, hogy mindenre kiterjek. Es igen, az Urvacsora. Kicsit pokhendien ugy voltam/vagyok vele, hogy "csakazert" is magamhoz veszem igy ezt a szentseget. Egyreszt mert szuksegem van ra, masreszt meg, mert ugyanazt az Isten tiszteljuk es ugyanazt a Krisztust hirdetjuk. Csak egy kicsit maskepp. Mellesleg a pap felajanlotta a 2 szin alatti aldozast, igy volt szerencsem inni egy korty Tokaji Aszut, mert allitom, hogy az volt! Ennyit errol.

Aztan ki kellett csekkolnunk delig, majd unokatesom par ismerosevel, akik kozul 2 sraccal egy szobaban laktam, elmentunk ebedelni Cleveland olaszok lakta reszebe. Jo kis tarsasag, ok Buffalobol, New Yorkbol es Washington DC-bol jottek, mindegyikuk mast tanul, dolgozik. Tobbseguk karacsonyra mar haza is meg, bevallom, kicsit irigykedtem, mert eszembe jutott, hogyha az egyre sotetedo Finnorszagot valasztottam volna, akkor kb 2 es fel het mulva indulna a gepem Helsinkibol. Aztan lehet hogy nagyon nehez elviselni ezt a merhetetlen honvagyat, de mivel 9 honapra keszultem, erzem, hogy meg nem lenne itt az ideje hazamennem. Nagyon sok minden all meg elottem, sokmindent latnom kell, tapasztalnom, atelnem. Hogy aztan majd ...

Ebed utan elbucsuztam ujdonsult ismeroseimrol, visszamentunk Veronikahoz, volt egy kis relax, magyarul jol bezuhantunk Alom-foldre, aztan elvitt a sracek hazahoz, akik hazahoztak. Szakad az eso, vegre huvos van mar idonkent. Beszelgettunk egesz uton, csak mar eleg faradt voltam es tul sok minden kavargott a fejemben. Eleg tomeny volt ez az elmult par nap: thanksgiving a vacsoraval, black friday az orult vasarlassal, kongresszus mindenfele magyarral, visszautazas az "ujra tanulni kell ezerrel" szellemeben.

Es ugye ma uj ev kezdodott. Fogadalmat nem teszek, azokhoz sose tartom magam tul sokaig. Mindig csak megprobalom megtartani oket, aztan ideig-oraig sikerul is. De egyszer , amikor a "gyengesegemrol" beszeltem, arrol, hogy sokszor esek konnyen kisertesbe, valaktol kemenyen megkaptam, amire szerintem nem is gondolt, hogy ekkorat fog utni, hogy "amin te tulmentel kiskorodban ... egy szoval se mondhatod, hogy ehhez vagy ahhoz gyenge vagy"

Szoval ennek a mondatnak a visszhangjaval a fejemben fogok reggel felkelni, orara menni, tanulni, takaritani puspok urunk erkezesere es valahogy megkuzdeni a honvagyammal. Felreertes ne essek, marha jol erzem magam, meg mindig, hisz az elmult par napom abszolut luxusban telt. Sot, ma elgondolkoztam azon is, hogy tulajdonkeppen en a gazdasagi vilagvalsagot Amerikaban, dozsolessel uszom eppen meg. Nem is panaszkodok, csak ahogy irtam, a toldozott-foltozott szivem nagyobbik resze sajnos nem az en tulajdonomban van. Ebbe meg ertsen mindenki azt, amit csak szeretne!

Szólj hozzá!

Címkék: amerika new york magyar pap kongresszus advent luxus washington tokaji helsinki relax mise columbus buffalo cleveland gyenge thanksgiving ebed black friday gazdasagi vilagvalsag


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr131562352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása