HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2010.02.13. 05:55 Samesz

Bogar utca

Hat, a mai nap annyi elmenyem volt, hogy nem gyozom osszeszedni. Aludtam egy jot, bar nem tul sokat, mert 8 korul keltunk. Reggelire rantotta volt piritossal, kaptam fincsi kavet is. Aztan atjott egy masik no, aki itt lakik 15 percre, o is a Trinity-n tanul. Szoval Cindy, Deniss, Michael es en kocsiba ultunk es eloszor Cindy gyulekezetet latogattuk meg. Egy gyonyoru templom egybeepitve a gyulekezeti hazzal. Van egy kis szoba kicsi gyerekeknek, tele jattekkal. Nem volt ott senki, de annyira jo volt csak nezni be az uvegajton, megmosolyogtatott. Aztan bementunk a tempolmba is. Gyonyoru, egy csomo rozsaablak! Az egyiken maga Luther Marton volt! Az elso evangelikus templom, ahol volt oltar. Az mas kerdes, hogy tiszta katolikus kinezetu, ugyertem, hatalmas feher kobol faragott Jezus kozepen, korulotte sotetbarna fabol, gondosan kidolgozott, apro mintas, cizellalt, csucsos-diszes emelveny. Nagyon jol nezett ki. Epp par neni takaritott, akikkel beszelgetni kezdtunk. Egyszeruen annyira aranyosak es kedvesek voltak, hogy az valami eszmeletlen! Eleg sokaig ott voltunk, de olelessel bucsuztunk, egy csomo tortenetet meseltunk el egymasnak, rovid ido alatt "baratsagot" kotve ezzel. Megosztottuk erzeseinket, gondolatainkat es .. en ezt nem is tudom mire velni. Nagyon jo volt. Ezutan elmentunk egy katolikus egyetemre, ahol a "lanyok" egyik volt tanaraval talalkoztunk. Nagyon szoros a lelki kapocs kozottuk. Elmeselte, milyen volt, mikor mult evben a Szentfoldre mentek. Komolyan, a hideg futkosott a hatamon. Oda akarok menni! Mar erlelodott bennem ez a dolog, de ahogy leirta a helyeket ahol jart ... azaz, ahol Jezus jart (!!!), atjart egyfajta belso forrosag. Aztan ott az egyetem teruleten belul volt egy ici-pici kaplna, ahova beultunk imadkozni. Olyan szentek ereklyei voltak ott, mint pl Assisi Szent Ferenc reverendajanak egy darabja... Eszem megall. Mondjuk Luther ota van egy velemenyem az ereklyekrol, de mi van, ha tenyeg? Mi van ha az a pici darab szosz valoban ott volt azon az emberen, aki az allatokkal beszelgetett?

Innen mentunk a Tony Packo's etterembe, ami magyar! Igen, az alapito nagyapa magyar volt! A fia meg tud magyarul, de a mostani tulaj, legifjabb Packo mar nem. Fogalmam sincs milyen nev lehet ez, de nem is ez a lenyeg. A bejarati ajton egy 30-40 centis Magyar cimer diszelgett, elmondtam gyorsan a barataimnak, mi mit jelent. Sajnos senki beszelt magyarul az etteremben, ez volt ugyanis az elso kerdesem a pincerhez. Aztan, mar az etlapot nezegetve konnyes lett a szemem. A cuccok nagy resze uj-generacios amerikai-magyar mix. De ott diszelgett a tyukleves es a csirkepaprikas is! Igen! Ez volt a mai ebedem! Nem mondom, hogy tokeletes, mert amerikai alapanyagokbol nem lesz olyan, mint otthon. De mar a leves illata komoly es mely erzelmeket arasztott el bennem. Szoval, remego kezzel es szivvel kezdtem kanalazni es akkor kezdtek el kicsi konnycseppek gyulni a szememben. Jo volt! Nagyon! Kicsit mas az ize, de tyukleves!!! Galuskaval!!!!! Hat en hangosan dicsertem ott hosszu percekig, persze magyarul, szegenyek csak neztek, mikor kifakadtam, hogy Hmmmm, eeez de nagyon finooom! Es a paprikassal ugyanez volt! Jajj, en olyan boldog vagyok! Es akkor ezzel meg nem volt vege! Volt egy kis ajandekbolt, ahol beszelgettem az eladoval, o meselt a csaladrol, nagyon jo fej csavo volt. Mikor meglattam az Egri Bikaveres uvegeket sorakozni es kifakadtam, hogy ez mennyire jo bor, hozzatettem, hogy magyar vagyok, erre o csak mosolygott, es mindent megertett. Aztan beszelgettunk sokat, es mondta, hogy van egy magyar kozert, egy kis husbolt a kozelben. Cindy nem is kerdezte, hogy akarok-e menni, kijelentette, hogy ez az en napom. Tegnap Michael-nek a konzerten zulu nyelven enekeltek, ma magyar napot tartunk. Szoval elindultunk valami Tacos (???) nevu bolt fele. Toledo ezen reszen sok magyar el, egy magyar-katolikus templom mellett is elmentunk, es az egyik haz falan egy meteres magyar cimer diszelgett. Fantasztikusan jol nezett ki! Szoval megtalaltuk a boltot es jot rohogtem, mert semmi koze a mexikoi taco-hoz... Takacs! Nah es itt ... eloszor csak a fuszereken akadt meg a szemem: Szegedi Pirospaprika, Eros Pista, Edes Anna... Aztan meglattam a huspultot ... ooooanyam: Teli szalami, csabai, fustolt kolbasz! De mind magyarul odairva! Abalt szalonna, kocsonya, hurka ... Szalamit meg kolbit vettunk, aztan nagyon izlett nekik a szaloncukor is. Mondtam, hogy ezzel diszitjuk a fat is, ez tok uj volt nekik. Meg csak nem is hallottak szaloncukorrol! Es itt lattam a Bogar utcatablat, amin hatalmasat mosolyogtam, mert csak en ertettem! A bugger ugyanis fikat jelent ... ma' elnezest ...

Ezutan mentunk a muveszeti muzeumba, ahol a festmenyeket neztuk meg. En meg nem fogtam fel, de az egesz ingyen volt es rogton az elso teremben, csak ugy a falon 3 vagy 4 Claude Monet ... kicsit arrebb 2 Van Gogh ... AHHHHHHH De nem uveg mogott! Aztan a Van Goghoz odaleptem, megneztem szo szerint 5 centirol, mire egy kedves biztonsagi or neni odalepett, hogy "25 inch-rol tessek a kepet nezni, de olyan kozel" mire suru elnezeskeres kozepette utanakiabaltam, hogy, "Bocs, de europai vagyok, mennyi 25 inch?" Nah ekkor mindketten elrohogtuk magunkat. Kb fel meter lehet. Szoval ez mar  igy kicsit tul sok informacio es elmeny volt az agyamnak, ugyhogy csak atadtam magam a latvany elvezetenek. Rengeteg gyonyoru festmenyt lattunk, de hatalmas az a muzeum es sietnunk kellett, mert Cindy ferjenek ma, neki meg a jovo heten lesz szulinapja. Itt az a szokas, hogy elmegy a csalad egyutt kajalni es szulinapi udvozlolapot adnak az unnepeltnek valami kis ajandekkal. Szoval elmentunk egy kis etterembe, ahol Tom ket lanya parjaikkal vartak mar minket (mindkettejuk masodik hazassaga). A pizzabol volt olyan fajta is, mint otthon a Mix-R-ben, hogy magadnak tudtad osszeallitani, mit szeretnel a kajadon latni. Mondjuk joval kisebb volt a valasztek, de azert izlett nagyon. Es jot beszelgettunk vacsora kozben. Vegre tudok hozzaszolni dolgokhoz, van megfogalmazhato velemenyem dolgokrol, tudok feltenni normalis, lenyegre toro kerdeseket. Es ha nekem szegeznek ilyet, akkor tudok veluk mit kezdeni. Jol ereztuk magunkat nagyon.

Kb 30 centi ho lehet odakint itt. Jott egy nagy csapat jol feloltozve bukosisakkokkal. Motoros szanon! Kint parkolt vagy 30, meg nehany quad. Marha jol nezett ki, meg az is, ahogy az ut mellett latszott a nagy hoban a nyomuk, ahol jottek.

Hazaerve meg beszelgettunk egy kcsit mely dolgokrol, de mindannyian faradtak vagyunk. Hat eszmeletlen napom volt! Majdnem szo szerint hihetetlen. Elmenyek, tortenetek, viccek, kulturak kozti kulobsegek, mult, ertekek, csoda, emlekek, egy kis darab otthon . . .

Wow!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr891753912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása