HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2009.09.14. 06:56 Samesz

Love Zion Baptist Church

Van egy csoporttarsam, baptista lelkesz a kozelben. Mar onmagaba veve ez erdekes. Teologiara jonni egy gyulekezetbol. Raadasul masik egyhazhoz. Azt mondta, szeretne kitagitani a nezeteit. Nagyon kedvesen invitalt a mult heten a gyulekezetebe, gondoltam megnezem mar. Ugyis mindig el szerettem volna menni egy olyan igazi, amerikai, baptista gyulibe, tudod, mint a filmekben. Hat teljesult a vagyam. Csoppet megszeppentem a temlpomba belepve: en voltam az egyetlen feher ficko odabent... Akkor bantam meg, hogy a multkor szetszedtem a hajamat. Legalabb azzal hasonlithattam volna egy icipicit rajuk. De nem ... Kicsit feltuno voltam a sok raszta, afro-fonasos vagy eppen kopasz neger kozott.

Hat aztan ezek sem trefalnak. Mar a multkori evangelikus alkalmon is csak pislogtam, es tettem ezt oly sokszor, miota itt vagyok. De a mai ... Tok kotetlen, mindenki Hallelujazik meg Amenezik, amikor jonak tartja, felallnak, tapsolnak, az enekkar elol nyomja ezerrel (4 csavo volt, de ahhh ... hat nagyon tudnak enekelni). Senkinel nem volt enekeskonyv es a 8-10 versszakos enekeket fejbol nyomtak. Amikor Derrick, a lelkesz eszrevett, messzirol, nagy vigyorral integetett. Es volt egy pontja az alkalomnak, amikor koszontottek az ujakat. Elbambultam, belemerultem a gondolataimba es csak utolag kapcsoltam, hogy nekem itt most fel kellett volna allnom, szoval inkabb ulve maradtam, az talan kevesbe ciki, bar szerintem senkit sem erdekelet volna. Erre Derrick utana odalep a mikrofonba es beleuvolti (vegig marha hangosan beszeltek, amikor meg csendesen, akkor szolt alatta az orgona), hogy itt az egyik kedves baratom az egyetemrol, Samuel, koszontsuk ot, koszontsetek ot, hisz Magyarorszagrol jott - en meg persze irultam-pirultam, mondtam hangosan, hogy Thanks!!! Thank you very much!! Majd par perccel kesobb mindenki felallt es elkezdtek udvozolni egymast. Kb 20-an jottek oda, hogy dejo, hogy eljottem, meg varunk szeretettel maskor is, es hogy a nagyapam Magyarorszagrol emigralt, es olelgettek es mosolyogtak ram es az egesz olyan valosagos volt. Ugyertem, ujra ez az "eddig csak Tv-bol, most meg mar az arcodban" effekt. (Es itt hangzott el eloszor kis hazam ellen egy poen, egy kb 10 eves kislany kovette el. Az apukaja megkerdezte tolem, hogy ugye Magyarorszag nem Afrikaban van, mondtam, hogy nemegeszen... Merthogy a kislany megkerdezte "Is Hungary in Africa, because there are everybody is hungry? - mert ott mindenki ehes... csak 1 betu kulonbseg ... hahaha) Hat erdekes volt. Persze, orultem a kedvesseguknek nagyon! Csakhat a szivemben meg ott ordibalt, hogy "otthon is van gyulekezeted, he! azzal mi van?" En meg mondtam neki, hogy "Nyugi, most itt kell boldogulnom, itt is kellene talalni valami spiritualisan pozitivat". Erre o odabentrol: "De biztos ezt akarod? Ezek itt le-Amen-ezik az Atyat a Mennybol, ehhez te nem szoktal hozza" - "Hat nem is, de kell valami intenziv, amibol tanulhatok, merithetek, nem?" - "Jo, de ez akkor is milyen gyulekezet mar?" ... Es ez igy ment eleg sokaig, sot, meg most sem ert veget. Az egyetemen is mondtak, hogy ajanlanak gyulit ha kell. Az meg teny, hogy volt egy olyan celom, hogy minel tobbet szeretnek meglatogatni. De abbol meg megint kovetkezik egy ujabb, evekre visszameno  problemaja az eletemnek: a folyamatos vandorlas, a biztos pont nelkuli elet. Ami egy ideig jo, csak aztan jon az uresseg erzese, hogy igazabol mar annyi mindenhova tartozok, hogy tulajdonkeppen nem is tartozok sehova. Errol meg ugye az jut eszembe, hogy miert is akarok en itt tartozni barhova is? Hisz "csak" 9 honapra jottem, otthon pedig var egy igazi otthonnak nevezett hely egy gyulekezettel, csaladdal, igaz baratokkal. Birjam ki meg igy, ahogy most vagyok, es majd utana megallapodok? Vagy "kotelezzem" el magam itt, ezzel vallalva szinten sok kockazatot? A tehen egy igen bonyolult allat, de en megfejtem!

Az IT utan Derrick hazafuvarozott. Egy olyan kocsival, amirol almodni nem mertem volna, hogy valaha is beleulok. Hirtelen nem is tudom, hogy egy luxus Pontiac, Cadillac vagy Rover volt-e... (Igen, erzem magamon a sulyos pillantasokat, hogy "meeeenj a csudaba, szavad nemlehet" = )

A lenyeg, hogy ma teljesult a sokadik amerikai alom, melyeket gyermekorom ota kergetek, mint pillangokat. Most pedig csak amulok a csodalattol! Amen? Aaaamen!!!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr321380410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása