HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2009.10.20. 07:30 Samesz

Gyozelem!

Reggel a gyakorlati orara el kellett vinnunk kedvenc enekeskonyvi enekunket. Haha. Szerencsere van olyan, amit itt is enekelnek, szoval ismerem, csak ugye "mas szoveggel". Nagyon nem akartam sorra kerulni, de aztan a tanneni olyan kedvesen mosolygott, hogy kialltam az osztaly ele. Probaltam elkezdeni, de beleakadtam az ismeros dallamhoz irt ismeretlen szovegbe. Aztan elejtettem egy olyan mondatot hangosan, hogy "ez azert magyarul kicsit konnyebb". Legnagyobb megdobbenesemre tanneni es a tobbiek is rogton ravagtak biztatoan, hogy "akkor rajta! - Just do it!" - ??? Tenyleg? Hat ... nekem oke. Nekem a legokebb, ti nem fogjatok erteni. Nem is ertettek, de nagyon tetszett nekik. Utana paran odajottek megdicserni. Nem csak a hangom miatt, hanem ugy altalaban. Marmint, sokuknak fogalma sincs, hogy milyen a nem-anyanyelveden kommunikalni. Paran mondjak, hogy "igen, amikor itt meg ott voltam", de a tobbsege csak amul, hogy ilyen jol csinalom. Tudom hogy nem! De jol esik, biztat. Nem ugy a bankban! 

Szoval elmentem ujra a boltba, hatha mukodik a dolog. Remeltem, miutan megvaltoztattam a kodomat, letelt az egy nap (sot, 3 is), hogy talan most jo lesz. Persze nem volt jo. Mentem a vasarloi segelykerobe. Ott ket neni is jol megvizsgalta, aztan mondtak, hogy  hat ez bizony pedig "expired". Sajnos ez sem volt benne a szokincsemben, de nem hangzott tul jol. Aztan meg a bankot is felhivtuk. Persze, nekem kellett veluk beszelnem, mondanom sem kell, foggggggalmam nem volt, hogy miket kerdez tolem szegeny srac a vonal masik vegen. Vegul megegyeztem vele, hogy inkabb bemegyek egy bankba es majd szemelyesen. Otthagyva a boltot, hazaugrottam a papirokert, megneztem mit jelent a szo: lejart (!!!??? meg nem is hasznaltam!!!) aztan irany a Main Street. Kellemes 2 pulcsis ido, naputes, kiraly kocsik. A bankban jott a kovetkezo szivatas, a no, aki  hosszasan nem tudott velem mit kezdeni, hivta a kozpontot majd a kezembe nyomta a telefont (!!!), hogy beszeljek vele... Annyi pozitiv volt az egeszben, hogy amig egy masik srac szinten az asztalat kapargatta kinjaban miattam es varnom kellett, hogy visszajojjon, benyomott valami kellemes kis jazz muzsikat. Persze mogottem allt a sor... en meg zenet hallgattam telefonon, egy bankban. Oojee, ez az igazi rock'n'roll! Aztan vele meg abban egyeztunk meg, hogy nem tud segiteni. Bevallom, akkor mar kozel alltam hozza, hogy az "f" betus szot hasznaljam, amit ok is ertenek... Meg ez mar delutan volt, csoppet ehes voltam, a reggeli csokispuffancs hirenek delre se hire, se hamva nem volt. Vegul egy irodaban kotottem ki, ahogy egy srac kb 2 perc alatt megoldott mindent a neten, megmutatta, hogy tudom megnezni a szamlamat stb. Elkoszontunk, mondtam, kiprobalom gyorsan, aztan ha nem jo, visszajovok. Kerestem az automatat. Korbesetaltam a bankot es semmi. Visszemegyek ... mar neztek paran... Mondtak, hogy ilyen kocsival athajtos van csak. Mint a McDrive, pfff. De ne zavartassam magam, menjek oda batran. Jah, persze, hatha valaki rajtam  is athajt. No, azert megneztem mi az. Es ekkor, ismet olyan jott, amin mar kinomban rohogni kezdtem. Egy nagy henger, mint egy kuka, amibol ki kellett venni egy pici atlatszo, muanyag hengert. Nagy nehezen rajottem, hogy ki lehet nyitni! marmint a picit. Eletemben nem lattam meg ilyet. Meg a filmekben sem! Hat beletettem a kartyat, es visszatettem a helyere. Aztan megilyedtem, eszembe jutott ez a csopostas dolog, meg hogy nem lenne poen, ha most ez az ize beszivna a kartyamat, ugyhogy inkabb gyorsan kivettem es otthagytam az egeszet a francba.

Hazafele megallt elottem egy kocsi az ut szelen es a sofor hadonaszott. Nem gondoltam, hogy nekem, de kiderult, hogy az egyik csoporttarsam volt, visszahozott az egyetemre. Tok jo, mar nyilvanos, publikus helyeken is talalkozok baratokkal!

Majd vissza a boltba, es hogy en hogy orultem, mikor a gep kikopte a penzemet! Egekbe emelt kezekkel hangosan felkialtottam! Gyoztem! Ezzel a mozdulatsorral is begyujtottem ujabb nehany furcsa tekintetet. Szeretek feltunest kelteni, hehe. Szoval jol bevasaroltam, nagyon jol! Pont jol. 12 cent visszajarot kaptam vissza az osszes penzembol, amit kivettem. Kicsit durvan pontos voltam...

Az esti oran prezentaciot tartottunk kozosen, allitolag en is jo voltam. Izgultam, meg egy szo helyett egy tok masikat mondtam ketszer is, de aztan kijavitottam, csak ugye nem volt jo erzes benazni egy csoport elott. Persze elnezes, tolerancia, szeretet, dicseretek, miegymas.

Este pedig jott egy uzenet facebook-on, hogy nincs-e kedvem tarsasozni. Hat johogy volt, ugyhogy jol szetrohogtuk magunkat. Jo volt megint ennyit nevetni, teljesen berekedtem.

De most forro kakao es egy magyar nepmesek esti mese gyanant youtube-rol. Es boldogan elek, amig meg nem halok! Remelhetoleg utana megboldogabban.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr871462381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

matutka 2009.10.20. 08:19:23

Rendszeres reggeli olvasmányommá vált a naplód!:) Esetleg több fotót?
süti beállítások módosítása