HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2010.04.01. 07:14 Samesz

Nem semmi! Valami!

Huh, alig tudom eldonteni, hol kezdjek hozza. Szoval ma egy kicsit vegre kimozdultam es hirtelen annyi minden tortent, hogy csak na! Eloszor is, reggel tartottam egy prezentaciot Egyhaztorin a magyar reformaciorol. Meg mindig utalok kiallni az emberek ele es hosszasan beszelni, mert marha sok problemam van a nyelvvel, leginkabb az, hogy nem az anyanyelvem es emiatt folyton akadalyokba utkozok. De csinaltam jo kis kepes diavetitese power point cuccot es elmondtam a lenyeget. Ora utan, napkoznem tobben odajottek megkoszonni es elmondtak, hogy mennyire tetszett nekik. Azert ezt a temat valasztottam, mert errol ok nem tudhatnak. Hogy a deli harangszo Hunyadiek gyozelme miatt szol 500 eve minden nap, hogy a Vizsoly Bibliat igaz, hogy marha nehezen, de meg lehet erteni, mert magyarul irodott es megalapozta a nyelvunk jovojet. Hogy a Pazmany Peter Katolikus Egyetem es az ELTE is tobb, mint 400 eve fennallo es mukodo egyetem(ek), vagy hogy a Nyugat-Romai Birodalom nekunk koszonheti, hogy a torok nem rugta szet a s***ket, mi pedig 150 evig szivtunk emiatt. Szoval orultek neki. Rajottem, hogy ha magyar vagyok, azt szeretik. Egyszer a facebookon azt irtam, hogy en vagyok a "wierd guy" (a furcsa negativ jelentese), amire Mike csak annyit valaszolt, hogy nem furcsa vagyok, hanem kulonleges, egy masik kultura "hozoja".

I-group-n megneztuk az egyik lany kepeit, Kenyaban voltak januarban (amikor en kolostorba vonultam). Hat igen, Afrika is felkerult a listamra (mar regebben). Aztan kora delutan volt meg egy oram, majd muszaj volt bolba mennem, mert minden felzabaltam, ami eheto volt a szobamban (nem!, bogarak, eloskodok es ragcsalok nincsenek a szobamban - legalabbis nem tudok roluk). Ahogy mentem, olyan kb 6 korul, a Nap epp lemenoben volt, az eg gyonyoru narancssargaban uszott, persze csak az alja. A vorosen izzo gomb meleg szinei lassan mentek at huvosebb, de mely kekbe a fejem felett. A fu kinott es csodalatosan zold gyep tunt elo az utobbi napokban. Egyszeruen minden olyan fantasztikusan szines volt. Nagyon jol nezett ki es elmeny volt ebben a szinpompaban setalni. Aztan a Krogerben is tortent egy erdekes: epp a fagyasztoknak harcoltam a ramzuhano pizzaszeletekkel, teljesen megfeledkezve onmagamrol es arrol, hogy hol is vagyok (ugyertem Amerikaban), amikor oldalra neztem es egy gyonyoru szoke lany jott be ugyanabba a sorba, ahol epp szerencsetlenkedtem. A nyitott hutoajton keresztul neztem ot, felig behajolva az egeszsegtelen etelek koze. Mivel faradt voltam, minden olyan lassan torten es megis gyorsan. Olyan volt, mint a filmekben egy lassitott jelenet, amirol tudod, hogy csak par masodperc, de az elmeny akkora, hogy minden mozzanatot es rezzenest meg tudsz figyelni, erezni. Aztan hirtelen rammosolygott, en zavarba jottem es lassan visszamosolyogtam. Az jart a fejemben, hogy "de erdekes, egy vadidegen lany mosolyog ram eppen, aki raadasul nagyon szep is, de jo nekem". Valamiert azt hittem, hogy fog mondani valamit, de csak elsetalt mellettem es eltunt a latokorombol. Hirtelen ott talaltam magam ujra a fagyasztoban es realizaltam, hogy kegyetlenul hideg van odabent, szoval gyorsan kivettem, ami kell es becsuktam az ajtot. Lattam a lanyt a sor masik vegenel keresgelni es csak akkor esett le, hogy itt ez a szokas. Hogy mosolyogni meg koszonni kell. De emiatt nem ereztem utana becsapva magam. Eloszor is azert, mert ez a par pillanat csak siman nagyon jol esett, masodszor meg azert, mert mikor elmeseltem a tobbieknek, csak annyit mondtak: "Tudod, nem feltetlenul kell nekunk mosolyogni" amibol siman az jott le, hogy lehet, hogy tenyleg azert mosolygott, mert hulyen nezhettem ki a hutoben a fejemre hullo dobozokkal. Nem, most komolyan, szoval nem feltetlenul muszajbol csinalta.

Hazaerve egy csomo ember volt epp az udvaron, mert epp kajalni indultak a Chipotle-be (ahol Halloweenkor voltam Phil-el aluminiumban), mert Sarah talalt maganak munkat nyarra, amilyet szeretett volna (valami gyerekekkel foglalkozos) es meg kellett unnepelni. Szoval csatlakoztam hozzajuk es nagyon megerte. Egyreszt, mert finom volt a burrito, masreszt meg, mert vegre tudtam jo hangosan, hosszan es sokat rohogni. Igazan jol esett. Aztan uj nevem is van, Sarah egyik baratja csak annyit jegyzett meg, hogy kulfoldi vagyok es szamara minden kulfoldi cserediak mexikoi. Szoval mostantol Julio a nevem (ejtsd Huulioo).

Hazaerve meg lehivtak egy kicsit Guitar Hero-zni, amit meg sose jatszottam, de tetszett. Ugyertem, persze az igazi gitar jobb es amugy is mar hos vagyok (wehhehe), de tok jo szamok vannak a jatekban es egyszeruen csak kiraly.

Hat mas elmeny most hirtelen nem jut eszembe, de azert ez se semmi!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr691885948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása