HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2010.04.16. 08:07 Samesz

Gog es Demagog fia vagyok en

Ma reggeli ahitaton enekeltem. Hat, most ez a mondatot ujrafoglmazom, mert eddig akarhanyszor voltam ahitaton, mindig enekeltem. Szoval. A mai ahitat elso eneket magyarul vezettem fel, majd a gyulekezet elismetelte parszor. Tok jo volt! Tegnap mar hallhattak, hogy eleg fura nyelvet beszelek, de ma a sajat ?nyelvukon? tapasztaltak. Szamomra viszont nagyon jo volt, Mert jo hangosan es batran enekeltek. Magyarul! A Krisztus viragunk, szep termo agunk kezdeto regi magyar husveti eneket. Utana Lorne, a kaotnasrac tett bizonysagot. Hat, az egy kulon "elmeny" volt. Tudtam, hogy Irakban kemeny volt, de azert igy szmelyesen hallani rola egy kicsit mas.

Az a nagyon fura, hogy a US Army-rol tudom mi a jol elterjedt velemeny: Amerika elmehet a jo edes fenebe, hogy olajert oldokol embereket mas orszagokban. Es sokaig en is igy voltam ezzel. Aztan itt van ez a fiatal srac, aki vegignezte, hogy a baratjat nyakon lovik vagy ahogy egy masik tarsa meghal a szeme lattara a sator-korhazban a mellette levo agyon, tole 40 centire, akit mas, sulyos sebesulesekkel szenvedo katonakkal hoztak be; volt, akinek a karja hianyzott, volt, aki mar nem elt ...
Es oke, hogy "maguknak" koszonhetik, de erre csak azt tudok mondani, hogy nem. Egyikuknek sem volt kedve elutazni ebbe a pokolba. A katonasagot vallaltak, de itthon, Amerikaban. Az mar a politikusok hibaja, ami tortent. Nah mindegy, nem akarok ebbe belemenni melyebben, mert szerintem mar igy is erezheto, hogy az errol az orszagrol alkotott velemenyem is mas nezopontba kerult.
Az itt elo emberek, akiket megismertem, nagyon jo emberek. Lenyegtelen, hogy volt-e puska a kezeben, vezetette-e helikoptert, vagy esetleg alkoholista volt-e, masodjara hazasodott-e, meleg-e a fia vagy barmi egyeb, amit talan el sem tudok kepzelni. Jo helyre kerultem, es akik itt vannak velem, szinten hosszu utat jartak be, es nem veletlenul kotottek ki ugyanitt. Latom ezeket az embereket, egyre jobban megismerem oket es boldog vagyok, hogy itt lehetek kozottuk, tanulhatok veluk es toluk.

Delutan lementunk a pincebe sokan, nezni valami anime rajzfilmet, aminek az volt a lenyege, hogy semmi logikat nem szabadott benne keresni, mert csomo minden non-szensz volt benne. Es valoban, idonkent csak pislogtam, meg rohogtem ossze-vissza. Es kozben rajottem, hogy az eletben is igy van neha: probalok mindent megmagyarazni, agyalok rajta, es keresem a logikat benne, es ra akarok jonni az okokra es a celokra. Ahelyett, hogy tennek az egeszre es csak elnem az eletem, csinalnam a dolgom es nem farasztanam magam felesleges dolgokkal.
Amikor ezt utana elmondtam, mikor megkerdeztek a velemenyemet a meserol, Zeke, Rachel es Sarah csak bologattak es meg egy olyan felmondat is elhangzott, hogy "ez olyan volt, mint egy predikacio".

Es 3 het mulva ilyenkor eszmeletlen nagy extazisban leszek a Pearl Jam miatt, amirol egyelore nem tudom, hogy fogok hazajutni, de meg van idom kitalalni.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr301925545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása