HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2010.04.15. 07:42 Samesz

Magyarnak lenni

Szerda, mindig az egyik leghosszabb napom. Ma IT-n en olvastam fel az evangeliumot, de magyarul. Igy volt kitalalva. Eleg furcsa volt, hogy kozben azon jart a fejem, hogy olvasok valamit a sajat nyelvemen es igaz, hogy mindenkinel ott volt kinyomtatva az angol szoveg, de sokan nem neztek a lapot, hanem engem figyeltek. Jezus es Tamas neven mast nem is ertettek az egeszbol. Megis mindenki tudta, hogy mirol van szo. Aztan az I-group-om vezetoje arrol predikalt, hogy igazabol mindannyian egy nyelvet beszelunk, amikor Istenrol van szo.

Utana elmentunk a kinaiba ebedelni a csoporttal. Kertem egy csipos levest, ami meg pluszban forro is volt, szoval dupla elvezet. Amikor hazaertunk, jatszottunk a fuben egy baseball es kidobos kevereku jatekot, de mar masokkal. Kickball a neve es egesz jo, rohangalni kell benne, meg ilyemik. Csak sajna el kellett jonnom a vegerol, mert oram volt. Olyan oram, amin a tanar kicsit kiakaszt. Ugyertem mar elso oran lattam, hogy mas, mint a tobbi. Aztan azota oda-vissza  "szivatjuk" egymast. A dolog csak abbol allt, hogy mondtam neki, hogy mielott leadom a dolgozatomat, ki kell javittatnom a nyelvtanarral. Erre o (!!!) irt a nyelvtanarnak, hogy majd fogok kuldeni neki en dolgozatot. Szoval mikor kesz lettem a papirral, elkuldtem a nonek. Aki nem tudott velem talalkozni, mert nincs a varosban a heten, de visszakuldte a dogamat, tele jegyzetekkel, amiket eleg nehezen, de valahogy sikerult kibogarasznom. Szoval, miutan nagy nehezsegek aran kijavitottam a hibaimat, elkuldtem a tanaromnak, aki par oraval kesobb csak annyit irt vissza, hogy "csak hogy tisztazzuk, ez az a verzio, amit kijavitottatok Ms. Nyelvtanarral?" es ennyi volt a level. Namarmost nem tudom, hogy az atlag ember ebbol mit gondol, de nekem az esett le, hogy az kijavitott irasom tele van hibakkal ... Ezen felbuzdulva elpanaszoltam este a sracoknak, hogy mennyire gaz ez az egesz, meg hogy utalom, hogy nem tudok angolul stb, mire egyikuk felajanlotta, hogy atnezi nekem es kijavitja. Ujra.
Ma volt ujra oram a tanarral, odamentem hozza negyszemkozt beszelni errol, mire kozli, hogy meg el se olvasta, amit irtam (!!!) csak tudja, hogy Ms Nyelvtanar nincs itt, es csak tudni szeretne, hogy kell-e meg ido nekem, hogy kidolgozzam a papiromat ... Na ekkor voltam totalisan a csucson. Ugyertem, remelem ezt mar nem uber-eli...

Viszont legalabb oran tudtam jokat mondani. Ugyertem, ma hozzaszoltam, es eloadtam az europai szemszogomet, amivel rengeteg kerdest generaltam a csoportban es volt mirol beszelni meg gondolkodni.

Ora utannagyon faradt voltam, gondoltam alszok egy picit, de kopogtak. Sarah es Rachel voltak, fagyizni hivtak. Ettem valami chilis-csipos fagyit, allat volt nagyon. Aztan amikor hazaertunk, kitalaltak, hogy meg ehesek es menjuk el valahova. Szoval szoltunk meg Anastassya-nak meg Philnek es elmentuk egy Sajtgyar (Cheesfactory) nevu helyre, ahol durvan tomenytelen mennyisegu edesseg van az etlapon. Azert volt nagyon jo, mert folyamatosan rohogtunk, szivattuk egymast, poenkodtunk. Sot, meg en is viccelodtem, szorakoztam a tobbiekkel, amikor felrehallottam valamit, akkor azon rohogtunk, de gyartottam uj, hulye szovicceket is. Ettuk kozben a csokissutiket, valami nagyon finom sort sikerult hozza valasztanom. Hazafele a kocsiban orditottunk, mert enekeltunk, mert bombolt a zene (U2) es csak egyszeruen tok jo volt.

ezutan megneztuk a pinceben eletem egyik legerdekesebb filmjet, ami a Rock zene parodiajanak is felfoghato, hat en sikitoztam a rohogestol, de komolyan. Tenacious D a film cime, Jack Black jatszik benne, es eszmeletlen.

Amugy eszmeletlen faradt vagyok, es a fejem is tele van gondolatokkal meg kerdesekkel, meg problemakkal, de a mai napom egyszeruen kiraly volt. Szoval nem nagyon volt idom foglalkozni ezekkel. Ma valahogy magyarnak ereztem magam sokszor: a kocsiban megint poenkodtam a GPS utanzasaval, amin rohogtek, meg neha tanitok 1-1 megjegyzest, beszolast nekik, amit ugyis elfelejtenek, de abban pillanatban olyan jo. Vagy amikor elkreik a szemelyimet a magyart adom oda a jobb fej felszolgaloknak, raadasul a regit, amint 14 eves vagyok es 1,5 centis hajam van. Tudom, hogy kulonc vagyok, de egyre inkabb az esik le, hogy ez nekik mennyire jo. Es ettol nekem is jobb lesz...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr391922612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása