HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2009.08.31. 23:48 Samesz

Istentisztelet

Egy hete vagyok itt. Ez azt jelenti, hogy egy egesz het eltelt mar! Tudom, hogy hulye vagyok, mert minek szamolom, mennyi van meg hatra, de mivel meg nem nagyon tortent semmi (a tanitas csak egy het mulva kezdodik) igy ugy gondolom nem nagy bun kimondani, hogy mar csak 38 het, es otthon vagyok! (ejj de sok, pedig direkt 2szer is megszamoltam) Kitartas!

Bevallom, eleg nehez volt ez az elso het. Elszakadni otthonrol. Eleg kemeny. Mindenkit es mindent, amit szeretek, ismerek, megszoktam, ott kellett hagynom 9 honapra. Egy nagy utazo csak ennyit mondott erre: Fiam, nem hagysz itt semmit, csak egy kicsit most mashol leszel. –Jah, csak ne lenne ennyire nehez…

Szerencsere eleg sokmindent magammal hoztam otthonrol. Igaz, a hatizsakom csak 10 kilo volt (46 kg-ot lehet hozni-vinni az amerikai hataron), fantasztikus nyar van a hatam mogott, rengeteg emlekkel, vidamsaggal, regi es uj baratokkal egyutt toltott tartalmas perccekel. Nem tudom elegszer megkoszonni Istennek mindezt. (meg persze Nekik = ) Hogy most van mibe kapaszkodnom, hogy tudom mennyien szeretnek, aggodnak ertem es varnak haza. Hogy annyi mindent megmutatott, megtanitott nekem az elmult par honap alatt. Legfokepp azt, hogy nem kell aggodni! O mindenhol Mindenhato.

El is mentem ma templomba. Szuksegem volt a spiritualis elmenyre, hat megkaptam: Az volt kiirva, hogy Traditional Worship. De nem volt traditional. Legalabbis nekem nem. Ezek tudnak valamit. Az egesz liturgia ki van nyomtatva kis fuzetbe, es mindenki kap egyet. A predikacio es a hirdetesek kivetelevel minden le van irva. Ennek nagyon orultem. Meg nem nagyon jottem bele az american english-be. Aztan tokre nem ugy kell felallni, mint otthon. Az igeket ulve hallgatjak, az enekek allva nyomjak. Nyomjak, de meg hogy?!... Allitom, hogy egy csomo botfulu van koztuk, akit ha negyszemkozt hallgatnek, a vilagbol is sirva szaladnek ki. De erdekes modon ez nem erdekli oket. Enekelnek, hangosan, batran. Es gyorsan. Legalabbis egyenlore az idegennyelven enekles es a blattolas egyszerre eleg lassan megy. Zengett az egesz templom. Aztan ami meg tetszett nagyon, hogy az igehirdetes elott a lelkesz kihivta a gyerekeket, leultek egy korben, es beszelgettek. Termeszetesen a vasarnap temajahoz ragaszkodva. Es marha aranyosak voltak!!! Az egesz gyulekezet meg turelmesen mosolygott. Azert nem irtam hogy csendben, mert itt mernek nevetni a vicces dolgokon. A predikacio alatt az egesz templom kacagott a lelkesz poenjain. Jo hangosan, ahogy kell.

A vege volt csak “rossz”: jo volt latni ezt az elso latasra boldog es jol mukodo gyulekezetet. De akarva-akaratlanul is a sajat gyulekezeteimre gondoltam. Oroshaza, ahonnan pont tegnap koltozott el anyu. Sokat kaptam toluk, es nem tudom hogyan es mikor latom oket ujra. Pilis, ahova lassan 3 eve jarok es mostmar otthonomnak nevezhetem. Pontosabban neveznem, ha nem a vilag masik vegen lennek egy hatalmas kaland legelejen. Es a teologusok. Mindig is kulon fajnak tartottam magunkat. Mar elnezest, nem akarok megbantani senkit, de valljuk be erdekes nepseg vagyunk = )

Mindenki hianyzik…

 

Szólj hozzá!

Címkék: gyerekek templom pilis oroshaza istentisztelet teologus


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr701352006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása