HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2009.09.04. 05:27 Samesz

Zoldseges narancsos palacsintatorta

Telihold van. Ilyenkor mindig meghulyulok egy picit. Atmentem 6ra az ebedlobe, elotte vettem chipset, mert most olyan vacsi volt, hogy mindenki hozott valamit, A-tol H-ig salatat, J-tol Z-ig ragcsalnivalot. Aztan termeszetesen mindenki hozta a csaladjat. Fura, hogy akikrol azt hittem fiatalok, kiderult, hogy mar hazasok vagy eppen 3 gyermekuk van es a legidosebb mar 12 eves. Szoval ott alltam a nagy tomegben es az jutott eszembe, hogy ezeknek itt mindenek van valakije. A kazah lany nem jott at, szegeny, o a masik "elveszett" lelek itt. Eleg csendes alapbol es mindig mondogatja, hogy nezzuk el, hogy nehezen beszel. Amugy meg tok ari akcentusa van. Szal ha ott lett volna, legalabb mi, alien-ek tartsunk ossze (Sting - Englishman). Dehat nem volt ott. Persze en sem voltam egyedul. Meg mindenki tok kedves es sokat beszelgetnek velem. Csakhat estere kicsi lefarad az agyam. Minden egyes szavukra koncentralnom kell, hogy le ne maradjak.

Szoval ott volt a sok kaja, erdekesebbnel erdekesebbek. Jajj, maris hianyzik egy jo kis gulyas leves, vagy egy normalis kolbasz, szalonna, rendes kenyer (ami itt van, az altalaban a szeletelt fele, finom meg jo puha, olyannyira, hogyha tul hideg a vaj, szetszakad a kenyer...). De a desszertek jok, sok edesseg, chips-ek, sutik. Az uditohoz mindig ki van teve egy vodornyi jegkocka, vagy epp a jegkockak kozul kell kihalaszni a dobozos uditoket. Nem erdemes tul sokat valogatni, odafagy a kezed VAGY zsakbamacska ES haromkivansag keresztezve: kiveszed, nezegeted, visszadobod, mert nem tetszik, veszel gyorsan masikat, probalod felfogni mi van rairva, a mogotted allok meg tok hulyenek neznek - Meg nem ittal ilyet??? (ezeket koltoi kerdesnek szoktam venni, altalaban fel sem teszik, hehe) Aztan sokszor csak remenykedsz, hogy jot huztal. A chips-szel ma igy jartam. Fogalmam sincs milyen fuszer volt rajta, de borzalmas volt. Mostmar legalabb tudom, melyiket NEM szabad kivenni legkozelebb. Es amit a cimben irtam, az nem vicc!!! Eloszor azt hittem, jol megrakott szendvics. Muanyag fogpiszkaloval volt atszurva, hogy ne hulljon atomjaira. Miutan leultem, akkor lattam, hogy ez palacsintateszta es kozottuk paprika, levelek, talan paradicsom is es narancs... Mondtam nekik, hogy szeretem en a palacsintat. De mondjuk kakaoval. Hat jot nevettek, azota sem tudom, hogy azert, mert ok is azzal szeretik vagy mert pont nem, de szerintem de = )

Aztan miutan jol telezabaltam magam, felmentunk a templomba, hogy reszt vegyunk nehanyan az elso enekkaron. Jo volt. Latinul enekeltunk, amerikai kiejtessel... (sikitas-hajtepes; meg ezt is ujra kell tanulnom).

Majd azt hittem vege az estenek. Feljottem a szobamba, irtam egy hosszu es oszinte levelet egy kedves baratnak, ami oly mertekben melyre hato volt sajat magam szamara, hogy ismet ramjott a "haza akarok menni, Veletek akarok lenni" - erzes. Kimentem levegozni az udvarra. Emlekeztet a mi koleszunk udvarara. Hasonloan csendes, arnyas (persze nem ejjel vagyishat ejjel is eleg arnyas persze...), fas, fuves, bokros, magyarul zold, padokkal, kivilagitva. (Nem, nem padokkal van kivilagitva! Foleg nem zoldekkel! = ) Csak itt nincs hosszu es hatalmas szurke kerites. Egyaltalan nincs kerites. Gondolom maganlaksertesnek minosul ha olyan jon be, aki nem itt lakik. Es nem is jonnek ilyenek ide. Osszefutottam Mike-al. O ilyen kis csendes gyilkos. Ugyertem, ranezel, vekony, barna tusi haj, kicsit orult, de alapvetoen szelid tekintet. Nem beszel tul gyorsan, a hangja mely es muszaj figyelned ra. Es aljasan szorja a poenokat egesz nap. Marha nagy arc. Beszelgettunk kicsit, segitokesz o is, mint mindenki itt. Mondta, hogy a tobbiek az utca masik oldalan, az apartmanok udvaran boroznak. Atmentem, megkinaltak borral (most adok halat igazan Istennek azert a vacsoraert a Zemplenben, az abaujszantoi borospinceben),  egy kicsit beszelgettem veluk, de inkabb csak csendben figyeltem. Aztan megkoszontem kedvesseguket es eljottem. Tul sokan beszelgettek egyszerre, mar osszecsaptak a fejemben a kulonbozo sztorik a sajat gondolataimmal. Es visszajottem a szobamba.

Sokfele kajat ki akarok itt probalni, de egyet kerek: ha hazamegyek, aki csak tud, susson nekem valami finomat*! PLEASE!!! = )

*eletmento muffin, bableves - jo kemeny galuskaval, ongyilkos csirkeszarnyak, retes, s****s kuglof, tejszinhabos tejeskave, anaszos-csokis szulinapi torta ... - aki erti, tudja!

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr961359222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyarország--mert én itt vagyok! 2009.09.04. 20:59:57

jó olvasni arró,hogy jól érzed magad!
még jó,hogy megkóstoltam az
/anaszos-csokis szulinapi torta-d/:)
Hiányzol naggyon! IMÁDLAK!

hochma 2009.09.05. 20:25:13

és ha megtanulnál főzni...? :)

matutka 2009.09.10. 10:10:08

Hihetetlen humorral fűszerezett írásaidat olvasva felüdül a lelkem! Sztem éppen a humor az, ami sok "huncut"helyzetben tud segíteni-sokat!
süti beállítások módosítása