HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2009.09.13. 04:58 Samesz

Akkor elmondom magyarul

Azt hiszem, nem erre szamitottam. Ugyertem, ugyebar arrol hadovalok itt hetek ota, hogy mennyire nem keszultem fel erre az egeszre, de ez a tegnapi azert megiscsak a csucs volt. Vagy nemistudom... Az tortent, hogy megeheztem es elmentem a boltba. Szokasos eltevedes a sorok kozt es ketsegbeesett keresese valaminek, amirol azt sem tudom, mi lehet. Igyhat szepen raerosen tologattam a hatalmas bevasarlokocsit, aminek az otthoniakeval ellentetben, a hatso kerekei stabilak. Gurul! Csak nem fordul jobbra-balra. Komolyan, meg ezt is meg kell tanulnom kezelni... Szoval talalomra valogattam magamnak vacsorat, hosszasan olvasgatva a dobozok oldalat, vajh' mi minden szukseges meg hozza es egyaltalan, hogy mit rejt a varazsdoboz. Vegul megtalaltam a kivalasztottat es hazasiettem elkesziteni. Hat es ezek voltak azok a reszei a tortenetnek, amit ha tehetnek, visszacsinalnam. Bosnyak teri koleszhoz szokott egyetemista srac vagyok. Jelmondatom a kajaval kapcsolatban: edd azt, ami olcso, egyszeru, vagy ami van. Sokat segitett ebben  az ejjel-nappali, a CBA es a hires nevezetes piac. Es persze az ebedlo, hisz draga jo konyhas nenijeink mindig a legjobbakat foztek nekunk (es remelem most es a jovoben is folytatjak eme nagyszeru szokasukat). Mindig nagyon halas voltam nekik, hogy megprobaltak felhizlalni ilyen szep nagyra - a hiba az en keszulekemben van = )

Vifon (olyan, mint a Smack, csak olcsobb) es Maggi instant tesztaakarmi kevereket sikerult megtalalnom. Nem talalalok jobb szot, mint azt hogy undorito. Persze, a dobozon a kep inycsiklandozo volt. Persze ... Mintha egy kilo sot harapdaltam volna... es azok a kis repadarabok ... hmmm ... Aztan szerencsere volt egy erzesem, hogy kell nemi mentoov a vacsora melle es vettem csokibogyot (ami legalabb finom, igaz, hogy minikutyakakinak nez ki) es vettem meg tojast is. Es itt jon az erdekes resze az estenek. Illetve egy utolagos valasz egy kommentemre, pontosabban korrigalasa a helyi etkezesi szokasoknak. Ez pedig nem mas, mint a gaztuzhely letenek teljes hianya a kontinensrol. Legalabbis en semmi ehhez hasonlot nem talaltam meg errefele. Az egyeduli dolgok, amikkel magas hofokot tudok elerni az a forro viz a csapbol (a korhaz izu), a Nap, ami egesz allo nap az ablakomon tuz be, illetve egy mikrohullamu suto. Szoval hiaba tanitott meg anyu tejbegrizt fozni vagy palacsintat sutni, hiaba tapasztaltam ki tokeletesre a sajtos-tejfolos tesztat es a rantottat mindenfele foldi... magyar javakbol, ezekkel itt nem tudok villogni a sajat pocim elott. De felnoni jottem ide, ezert megkuzdottem a problemaval. Sejtettem, hogy a mikroba nem erdemes a tojast csak ugy, siman betenni, ezert elelmes gyerek leven Google-on rakerestem - hatasszunet - es a Youtube-on megneztem!!!... Majd a mikroban megcsinaltam a kemenytojast! Ma pedig a lagyat! Ha sokan lettem volna, vacilaltam volna, hogy vastapsban vagy rohogogorcsben torjek ki magam fele. Mindezek utan eldontottem, hogy ezt a 9 honapot kibirom valahogy, aztan hazamegyek es felesegul veszem az elso not, aki bevallja, hogy tud fozni. Mindnent megveszek! El is mosogatok! Csak kapjak enni.  A jelen helyzetben kimondottan nem jo az empirikus uton valo tanulas.

Aztan, hogy folytassam kezdemenyezesemet az "ismerjuk meg az amerikai soroket" cimu kampanyomban, kibontottam egy ujabb hatalmas doboz, ezuttal 8,1% alkoholtartalmu sort. De meg mindig a Soproni vezet ... kulonosen a Ciklon, - mindig is volt valami vonzodasom a szokekhez = )

Es ma 3, azaz harom het utan, az internet csodajinak koszonhetoen orakig beszelhettem legalisan magyarul! Eddig ha veletlenul valamit a sajat nyelvemen mondtam, furcsan neztek ram, biztos azt gondoltak, karomkodok. De ma egy nagyon kedves baratnak kellett "vegigszenvednie" az elmult hetek alatt felgyulemlett "nemasagomat". Es ez annyira, de annyira de aaaannyira jol esett, hogy csak na! Ertettem minden szot, amit ma nekem mondtak, tudtam hosszan, dolgokat kifejtve beszelgetni, nem kellett a szavakat keresgelnem vagy korulirnom. Komolyan mondom, reg esett ilyen jol barmi is! Es most ugy erzem, megkonnyebbultem. Nem csak a teny miatt, hogy beszelhettem az anyanyelvemen, hanem hogy volt ra pozitiv visszajelzes, magyar nyelvu nevetes, szovicc meseles, felre nem ertes. - Lehet, hogy egy kolto veszett el bennem? = )

Gazdasagos tojas

minikutyakakik

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr331378319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hochma 2009.09.25. 15:45:46

A húgom tud főzni, mivelhogy szakács, és szőke, mint tudod. Akkor elveszed???^^

Samesz 2009.09.25. 20:17:28

@hochma: Meg gondolkozom, mar eleg sok a jelentkezo = )
süti beállítások módosítása