HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2009.10.05. 02:24 Samesz

Enendeni kwa amani ya Bwana!

Nem, nem orultem meg! Folytatom ott, ahol tegnap abbahagytam. Szoval Micheal es Kristen ajanlottak egy programot mara is, meg is beszeltuk, hogy ertem jonnek valamikor ketto utan. Elbambultam, mikor a pontos egyeztetesrol volt szo,  csak annyit hallottam, hogy ketto utan valamennyivel. Igy kettore elkeszultem, aztan nagy izgalomban vartuk a  barataimmal MSN-en oket, fogadasokat kotve. - Mivel a fogadasokat fel haromkor kotottuk, az egyik tet 5 perc, a masik 20, a harmadik pedig 30 perc volt, es csak negyed negykor jottek, igy gratulalunk kedves fel orat tippelo baratunknak! Gyozott! (Hat ezert jo, hogy van internet). - Kocsiba ultunk es furcsa mod, ismeros utakon mentunk arra a helyre, ahol afrikai Istentisztelet vart bennunket. Pontosabban az Afrikabol ide"tevedt"eket. Meglepodtem, mikor megerkeztunk. Itt voltam mult vasarnap is, a Getsemane Lutheran Church-ben. Szoval nehany ismeros arc, ezuttal feherek kizarva. Nah nem ugy! Szerencsere most nem egyedul vilagitottam a templomban, voltak mas erdeklodok is. Mondjuk nem tudom mennyit ertettek az egeszbol, mert a predikacion kivul minden szuaheli nyelven tortent! Eredekes volt afrikaiul Urvacsorat venni. Ilyenkor erzi at igazan az ember azt, hogy Jezus Mindannyiunkert adta eletet. Aztan belegondoltam abba is, hogy a feketek tokre nem direkt vannak ezen a kontinensen. Micheal baratom meg is hivott Zimbabwei-be, majd egyszer. O hazamegy, ha befejezte a tanulmanyait. De a tobbiek? Az a helyzet, hogy ok idegenek ebben az orszagban es sokan igy is tekintenek rajuk. Ez nem szep. De ez az emberi faj hibaja. A tolerancia es a szeretet hianya. Meg az, hogy sokszor nem is akarnak segiteni. Persze, tisztaban vagyok azzal, hogy ez sem az allamnak-kormanynak, sem az orszagban lakoknak nem konnyu. De megis micsoda? Magyarorszagon is van valami hasonlo, remlik? Csak nem ertem, hogy miert? Oke, hogy nemzeti ontudat meg minden. Hat orizze meg mindenki! Legyen osszefogas. De ez nem azt jelenti, hogy a tobbi nemzetiseget ki kell kozositeni, -zarni, -utalni. Ok is emberek! Nem vagyunk mi nazi-k, hogy felsobbrendubbnek kepzeljuk magunkat barki masnal! Ugyanolyan kis bunos emberek vagyunk mindannyian, akiknek megvaltasra lenne szuksegunk. Es mivel Jezus tenyleg mindannyiunkert halt meg, innentol kezdve tok mindegy, hogy fekete vagy, feher, sarga, kek vagy zold.

A cim pedig egy aldas: Go in Peace! De megtanultam szuaheliul annyit, hogy tudjam, a teljes forditas egy kicsit mas. Bwana azt jelenti Isten, a kettot osszerakva: Menjetek Isten bekessegevel!!!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr71428206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása