HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2009.10.06. 06:22 Samesz

Sikerelmeny

Es egy ujabb het kezdodott el! Ezuttal biztatoan. Reggel orara kellett vinni imadsagot, hogy gyakoroljuk. Hangero, keztartas, ilyenek. Aztan eloljaroban annyit mondtam igy a sor vegen kullogva, utolsokent, hogy mivel nem tudok angolul, nagy szvakat se varjatok tolem. Remego hangon hozzalattam, elmondtam, es leutem. Vartam, hogy mit mondanak. Es meglepo reakciokat kaptam. Nem akarom magamat fenyezni, de "a kevesebb neha tobb" volt a lenyege annak, amiket mondtak. Hogy az akcentusom miatt jobban kellett koncentralniuk minden szavamra es igy jobban tudatosult bennuk 1-1 szo igazi jelentese. Es hogy egyszeru szavakkal is el lehet mondani azt, amit masok hosszu, barokk kormondatokban fogalmaznak meg. Szoval ez igy jol esett. Vegre tudtam "adni" is valamit ehhez az orahoz.

A mai ahitat enekes liturgias volt. Az a vicces, hogy minden enekles alkalmaval eszembe jut egy bizonyos emlek. Egyik evben nekunk kellett musort csinalnunk marcius 15-re. Zenesz evfolyam leven mi mast, a Nemzeti Dalt probaltuk ossze. Egy alkalommal Balazs az effekteket probalgatta a gitarjan a szolohoz, mikor Viktor batyam (persze a sajatos, humoros stilusaban) hozzaszolt a hallottakhoz. Idezni nem fogom tudni, igaz, ikrek vagyunk, de nem egypetejuek. O ket evvel elobb szuletett... A lenyege az volt, hogy a kivalasztott hangszin borzalmasan emlkeztetett egy amerikai himnuszba illo, "Eljen a hos Amerika" dicsoseges hangzasvilagat idezo elektromos gitar hangjara, ahogy a hangszer sir es konnyezik a fajdalomtol es a buszkesegtol. Ezt egy zenesz biztos erti, a tobbieknek eleg annyi, hogy femes hangzas, ami kisertetiesen hasonlit az osszes rock szamban hallhato gitarszolohoz. A dal egyebkent eszmeletlenul jol sikerult, legalabbis szerintunk, akik zeneltunk benne. Ez a rovid szosszenet, a megfogalmazas akkor annyira belem ivodott, hogy bar evekig csak ritkan jutott eszembe, most kb minden nap. Hogy miert? Mert az osszes enek, ami az amerikai enekeskonyvben van dallamos, nagyon konnyen tanulhato, zeneileg kiszamithato (elore tudod, mi lesz a kovetkezo sor), mert egyszeruen "slagergyanus", konnyen fogyaszthato, egyszeru elemekbol epul fel. Olyan tipikus hatasvadasz, "erzelemdus" dalok. Szoval altalaban enekles kozben mindig majdnem rohognom is kell, mert eszembe jut az a faarccal elmondott ercelodo humor. Es az egyutt toltott ... hagyjuk

Ebedre ma gombakremleves volt. Koztudott, hogy szerintem a gomba foldonkivuli leny, igy nem szeretem, de ettem mert ehes voltam. Nem volt konnyu, sooot, nehez volt! De jot beszelgettem egy sraccal a sok-sok kulonbsegrol, ami Amerika es Magyarorszag kozott van. Nem, nem a par ezer kilometerre gondolok.

Es lehet, hogy hamarosan lesz bankkartyam, es meleg a szobamban, csak ki kell kapcsolnom a cuccot. Es az rasszizmusos oran vegre megszolaltam es olyat mondtam, hogy a professzor elismerte. Nah ezt sem azert irom le, hogy fenyezzem magam! Gondoljon mindenki azt, ami helyes = )

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr731430691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása