HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2009.10.19. 05:10 Samesz

Az Elet toltottkaposztaja

Egy ilyen cimmel sok ellenseget szerezhetek igen rovid ido alatt, ha nem magyarazom meg gyorsan. Megteszem hat, de nem gyorsan.

A hetvegen erdekes dolgot kellett megtapasztalnom. "Ehezni" a pazarlas orszagaban. Mint emlitettem, se kp, se bankkartya, se csekk. A hutom pedig egyre tagsabb lett. Szamolgattam hany szelet kenyerem van, hany tojas, es hogy hogyan tudnam ezt a leheto legokosabban, a legjobb sorrendben elfogyasztani. Nem estem ketsegbe, volt mar rosszabb is. Pesti koleszos eveim egyik legdurvabb ilyen jellegu emlekem, amikor egy vizsgaidoszak utan hazamentem es egy normal meretu ebedet lokott ki a gyomrom, mert ugy ossze volt szukulve. Most viszont nem aggodtam, kulonben is, mivel jobb, ha ketsegbe esek? Tudtam ugyanis, hogy vasarnap delutan elmegyunk egyet kajalni a Schmidt nevu etterembe, ami a Kossuth Street vegen van. Es mult heti emlekeimet felidezve ... hat pazar egy kajalas volt. Igy tortent ez most is. Elozo alkalommal a "mindent bele" menut valasztottam, ami abbol allt, hogy svedasztal kolbaszokbol, koretekbol, salatakbol es mindebbol annyit, amennyi beled fer. Most ki akartam probalni valami mast is. Sajnos a Pearl Jam szokincse nem rendelkezik tul sok gasztronomiai szakkifejezessel, ezert miutan lattam, hogy paradicsom, sajtok, valami husfele es krumpli van az altalam kivalasztott etelben, gomba viszont nincs, rendeltem. Pont a magyar kajakrol kerdeztek, mikor kihaztak elem a toltottkaposztat! Hat mondom, yeah! Hat en uuuuuugy jol laktam! A desszertet mar haza kellett hozni, jo lesz legalabb reggelinek.

Ezek utan Jacob's Porch - a gyuli, ahova vissza szertettem volna menni. Oromomre Jeff es Lorne is ott voltak (utobbi az iraki harcos, elobbi szinten csoporttars, mindketten az I-group-omban is benne vannak) es meg egy lany az egyetemrol. Ismet egy fantasztikus elmenyben volt reszem/reszunk. Sok enekles, tobbsege allva. Es tok jo, mert senki nem nez hulyen ha mozogsz a zenere, utod a ritmust a terdeden vagy csak siman elvezed a zenet. Kozben M&M's-et vagy popcorn-t ragcsalsz, forro kakaot vagy teat szurcsolgetsz, elfekszel a fotelban vagy radolsz egy parnara a foldon ulve. Majd egy nagyszeru igehirdetes jott egy fiatal sractol, akinek tetkoja es punk haja van. Nagyon jo peldakat hozott, jo volt az egesz felepitese, ahonnan elkezdte es ahova jutott. A fo tema az volt, amikor Jezus azt mondja "En vagyok az elet kenyere ... " Janos evangeliumanak 6. fejezeteben.

Es itt jon a kis kimagyarazkodasom. Valahol, valamikor beszelgettunk errol. Valaki mondta, hogy Jezus azert hasznalta a kenyeret peldakepp, mert ez az emberek testi szuksegleteit megtestesito  pelda. De tulajdonekken lehetne barmi, ami Neked szemely szerint meghatarozo eletben maradasodhoz. Es jott egy vicces, de elgondolkodtato pelda: ha Jezus Gronlandon mondta volna ezt az eszkimoknak, lehet, hogy azt mondta volna nekik: en vagyok az elet fokaja, vagy jegesmedveje ... Merthogyugyebar nekik ezek kellenek a tuleleshez. Pihent agyunkkal tovabb cifraztuk a dolgot, de az "elet fokaja" akkor este szalloigeve valt sokunknak.

A predikacio utan kiscsoportos beszelgetesek voltak. Mivel a 2 srac kozott ultem, igy harmasban, oszinten, baratokkent tudtuk megosztani, mi az, ami eletunkben a leginkabb nehez mostanaban. Mindenkinek van egy aktualis problemaja, egy szemelyre szabott nehezsege. Ezeket aztan felirtuk kis cetlikre es az Urvacsoranal a kereszt szogeire tuzdeltuk.

Es hogy mit akar ez az egesz jelenteni - A fadarabra tuzdelt aggodalmak, a foka es a toltottkaposzta, ehezes vagy dozsoles, onfeledt enekles elszakitva mindenemtol, baratok bajban es jomagam is valamiben melyen, kenyer es bor, test es ver - ?

Gondviseles. Isten gondviselese. Mindegy mihez hasonlitod.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr501459579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása