HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2010.04.12. 06:14 Samesz

Majdem olyan, mint otthon

Huh, a mai volt az egyik (eddigi) legszebb, legjobb es legerdekesebb. Reggel 9kor talalkoztunk Phil-el az udvaron, Anastassya is jott, a kazah csaj. Phil elvitt minket haza, hozzajuk egy Logan nevu varosba, ahol reszt vettunk az IT-n. Az volt a furcsa, hogy mar utkozben is volt par dolog, ami nagyon emlekeztetett otthoni dolgokra. De amikor beleptunk a templomba, nem hazudok, olyan illatot ereztem, mint nagyiek konyhajaban, amikor palacsintat eszunk... Az teny, hogy tegnap reggel arra ebredtem, hogy palacsintat akarok enni, es most kutatom azokat a helyeket, ahol az amerikai verziot megkapom, de es azert erdekes volt. A levegoben terjengo illatokrol egybol ez ugrott be. Aztan jott a kovetkezo meglepetessorozat: az enekek. Minden, ami ma elhangzott az IT-n megvan a magyarban is. Es valahogy ugy voltam vele, hogy nem erdekelt, ramosolyogtam Phil-re es razenditettem magyarul azokra a versszakokra, amik eszeme jutottak meg. Es az osszes enek ilyen volt! Alig hittem el. Ott oromkodtem magamban.

IT utan kaptunk ebedet, ilyen kollektiv, az egyesz gyuli ott kajalt. Aztan kocsibaultunk es mentunk utunk masodik programpontjat megvalositani. A "turazast". Phil hivott hiking-olni, aztan persze sose hallottam ezt  szot es kerdeztem, hogy mi ez, kifejtette, hogy seta a termeszetben. Mondom, franko, akkor tura. De nem, mert ez hiking. Ajjj, annyi mindenbe belekotnek, pedig vannak meg szavak, amiknek tudom a jelenteset. Szoval van ott Logan mellett valami termeszeti csoda, de fogalmunk sem volt, hogy mire szamitsunk. Igy volt a legjobb. Amikor egy turistakozpontba bementunk terkepert, akkor lattam csak, hogy valami kisebb vizesesek lesznek, de semmi tobbet nem tudtam. Aztan kocsiba be es arrebb mentunk. En ultem az anyosulesen, nalam volt a terkep, aztan poenkodni kezdtem, hogy en vagyok a GPS, erre elkezdem agyarul mondani, hogy "a kovetkezo lehetosegnel forduljon balra" meg ezeket a hulyesegeket, hat volt nagy rohoges a kocsiban. Aztan hirtelen volt egyszercsak egy nagy parkolo, sok-sok neppel, aztan elindultunk lefele, valami volgybe. Gyalog. Jah, azt frankon kihagytam, hogy ez mar az Appalache-hegysegen van, szal Loganig vagy 1 ora volt az ut. Es itt jott az, amire mar abszolut nem szamitottam: nem csak az, hogy termeszetben voltunk, hanem egy (vagy tobb) kisebb patak volgyeben voltunk, ami sok-sok evszazad, ezred alatt alakitotta ki az utjat maganak. Konkertan ilyen oskori cucc volt, csomo retegelt kozettel, meg hatalmas sziklakkal, meg a viz altal kialakitott lyukakkal, melyedesekkel, formakkal. Csomo kisebb-nagyobb vizeses. Eszmeletlenul szep volt. Es persze, kiott belolem a regota nem latott Samuel: mint egy gyerek, szaladgaltam fel-ala a nagyobb sziklakon, at a patakokon, kidolt fak torzsien. Nagyon-nagyon elveztem! Kozben beszelgettunk sokmindenrol, poenkodtunk, szivattuk egymast, bele akartuk lokni a masikat a vizbe, idegenekkel beszelgettunk, akik szinten arra turaztak. Meg jo csajokkal is, meg le is fenykepeztuk oket, meg veluk is akartunk kepet csinalni, csak elozorol nem tudtak, utobbirol lekestunk, mert elmentek addigra.

Olyan volt, mint ha a Gyuruk Uranak kepi vilagaba csoppentem volna. Egy varazslatosan szep erdo, rengeteg zolddel, fakkal, mohaval, patakkal, vizesesekkel. Ahol meg osszegyult a viz, ott gyonyoru kek meg zold tavacskak voltak, olyan, amiket meg sosem lattam. Frankon zold! Kozvetlen a vizeses alatt! Aztan csomoszor volt olyan, hogy csak megalltam elakadva, ugyertem leesett az allam, olyan szep volt: a hatalmas sziklak, a kis hidak, amiket a viz fole epitettek, vagy a viz. Csak kitartam a kezeim es nem jutottam szavakhoz.

Utana kajalni mentunk, ahol tokre teleettuk magunkat termeszetesen. Phil javaslatara ittam valamit, ami kb az almabornak felehet meg, de tok olyan ize volt, mint amikor a rossz feherbolr felontod edes almalevel es kapsz egy tok fincsi cuccot. Utana kaveztunk, meg mentunk shoppingolni. Es kozben vegig szivattuk egymast, hehe.

A legfurabb ma az volt, hogy barmit lattam, tettem, hallottam, ereztem, szagoltam, az mind mind valami olyasmira emlekeztetett, mint, amit otthon egyszer mar tapasztaltam. Oke, hogy nincs uj a Nap alatt, de ez igy azert kicsit eros volt. Eleetem egyik legszebb napja volt, z egyik leggyonyorub helyen. Megsem tudom elfelejteni a hazamat. De szep volt. Tenlyeg. Kepek majd honapok mulva, ha utolertem magam, hehe. Najo, lehet, hogy kicsit elobb. De sajna eleg sok a tanulnivalo is, es hat az az elso.

Es a heten szerzek palacsintat!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr781913593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása