HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2009.11.05. 07:53 Samesz

Erdekes

Ma alig birtam felkelni. Najo, igazabol nem is akartam. Ugy kezdodott, hogy tegnap az egyik evfolyamtarsam mondta, hogy tortent par erdekes dolog az eleteben, este beszelgettunk Facebook-on, vegul elmentunk setalni az ejszaka kozepen a hidegbe es tok jo volt. Neki sem kellett egyedul kuksolnia a gondolatai kozott meg nekem sem. Aztan valamikor 2 korul kerultem csak agyba. 7-kor akartam kelni, de adtam magamank egy plusz orat. Reggel csak felvettem valami ruhat, ittam egy fel kavet es bementem orara. A Phil-fele kavebol egy fel is megfelelo adag az ebredeshez, foleg ha kesesben vagy es felrohansz a masodikra. Ora utan Istentisztelet, aztan az I-grouppal elmentunk ebedelni egy tok jo kis kajaldaba. Jot beszelgettunk, ettem pitat meg salatat, meg haza is hoztam belole egy kicsit. Aztan delutan mentem a masik ket oramra, amibol a masodik ma rendhagyo volt. Meglatogattuk a kozeli zsinagogat, ahol kerdezgettuk a rabbit. Pontosabban a tobbiek. De nagyon izgalmas dolgokrol beszelgettek es marhara orulok, hogy fultanuja lehettem mindezeknek. Sokat tanultam ma. Aztan mivel szerda van, 10kor talalkoztunk Bibliaolvasas celjabol. Ma mar joval tobben voltunk, mint eddig barmikor. Atvittem a Furmintomat es kozosen ittuk meg. Mindenki dicsergette en meg csak kihuztam magam buszken. De igazabol teljesen osszezavart ez a bor. Ugyertem sosem gondoltam volna, hogy egy pohar ital ennyi emleket tud felidezni. Eloszor is a borkostolasok Zemplenben, a borivas, borkostolas szabalyai, a pincek illata, hangulata, ahitata. A tobbiek, akikkel anno izlelgettuk ezeket a borokat. De igazabol ezen kivul rengeteg mas borivos-este is eszembe jutott, amikor 1-1 barattal vagy eppen nagy tarsasagban fogyasztottuk ezeket a remek magyar italokat. Nagyon-nagyon erdekes volt, nem nagyon talalok ra megfelelo szavakat. Mert se nem nosztalgia, se nem emlekezes, hanem inkabb regi dolgok, fontos pillanatok szazainak hirtelen vihara elmemben. Kozben persze vitatkoztunk a valasrol, gyermekke letelrol es a tanitvanyokon nevettunk - egyben magunk es egyhazaink ertetlensegen. Ettuk a pizzat, nevettunk sokat, utana megalltunk az udvaron es sokaig folytattuk a jokedvet. Az egyik srac athozta a foteljet, hogy le tudjon ulni es mikor vitte vissza, letette kozenk, leult es ugy borozott a holdefenyes ejszakaban velunk. Ma ismet keso van, de sosem szerettem koran fekudni. Majd penteken kialszom magam, holnap megint sok moka var ram.

Ha tegnap lenne, leirnam mennyire nem erzem fair-nek, hogy Amerikarol mindenkinek Hollywood, Disney-Land es az amerikai alom jut eszebe. Hogy itt mindent szabad, hogy ez a lehetosegek otthona, hogy itt minden ember vigyorog, itt mindenki boldog es nincsenek problemak... csak nekem picit nehez a szo szerint semmibol uj eletet kezdenem. Kialakitani egy egesz eletet, napi- es etkezesi renddel, szokasokkal, baratokat talalni, "eletben tartani" sajat magam. De nem tegnap van, hanem ma, amikor vegre tortent valami, ami elvont a maganytol, ami segitett, hogy ne ezeken ragodjak, ami erdekes volt, tanulsagos es hasznos.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr691501684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyermekszoba 2009.11.05. 14:07:29

De tudod: NEM TEGNAP van!!

Samesz 2009.11.05. 16:06:51

@gyermekszoba: hat azert irtam igy! Azota valtoztak a dolgok = )
süti beállítások módosítása