HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2009.10.15. 08:39 Samesz

Globalis felmelegedes

Reggel a hideg szobambol tavozva orommel tapasztaltam, hogy a termekben jo ido van. Olyannyira, hogy vegre levettem a suliban a pulcsit! Kicsit fura, hogy amig elvileg kint meleg volt, fel kellett oltozni ha bent voltam. Most pedig nem szabad melegen oltozni, kulonben megsulok. Na mindegy. Ma nekem kellett olvasni az iget reggel az oran. Szerintem ez nem volt olyan jo, mint a multkorni imadkozas, de nembaj, akkor mar bevagodtam naluk.

A mai Istentiszteletre eljott 2 puspok. Negyven, vagy hatvanvalamennyi van nekik. Az egyik napi elmenyem az enekles volt. Egy gyongyoru negyszolamu dalt enekeltunk es a vegen paran meg is tapsoltak. Tenyleg nagyon szep volt, zongora es hegedu kiserettel. Aztan szoltam az illetekeseknek, hogy nem jo a futo-izem, es jott egy bacsi es jol megjavitotta. Amugy pletykas az amerikai nepseg is. Mikozben szerelte beszelgettunk, aztan ajanlotta a belvarosi tuzoltosagot, mert nekik van egy meg nagyobb kocsijuk. Ugyanis hallotta, hogy mennyire tetszett a hetvegi kis "baleset", haha. De csakazert is meg fogom nezni! Aztan nagyon nem akartam menni delutan orara, de nem volt olyan rossz vegulis. Csak ott kellett maradnunk meg beszelgetni kis csoportban 2 professzorral. Amig vartuk a sorunkat jo kis "vita" alakult ki Derrick, Phil es koztem. Mindharman teljesen mas emberek vagyunk, teljesen mas hatterrel (a kicsit kulonc amerikai feher srac, a fekete baptista lelkesz, akinek ha jol latom eleg nehez gyerekkora volt es a kulfoldi osztondijas, aki csak pislog idonkent). En ugy latom es erzem, ok nagyon jo emberek! Aztan a kiscsoportban megbeszeltuk, ki hogy erzi magat, majd Phil megkerdezte, mit csinalok ezutan. Mondtam, marha ehes vagyok, de ennyi. Mert tartananak egy kis Bibliaolvasast, beszelgetest, rendelnek pizzat stb. Ohhh, mondom, zsiiir! Nem akarok unatkozni a szobamban! Aztan az lett belole, hogy kocsiba ultunk es elmentunk egy konyvesboltba este kilenckor. En meg voltam lepodve, hisz ugy volt, hogy pizza, raadasul eleg keso van. De bakker, nem hazudtak! A pizzarendelest leadtak telefonon, majd megalltunk egy bolt elott. Eslo ranezesre nem egy nagy. Olyan tipikus amerikai: az ut mellett parkolo, fenyek mindenhol. Bementunk es megdobbentem, mert egy hatalmas boltba csoppentem! Persze rogton eszembe jutottak az Alexandras emlekeim es vigyorogtam is ossze-vissza. Sok jo konyvet talaltam. Narnia kronikai 10$-ert, ami  nekem is megvan, de en dupla ennyiert vettem (jo, meg igy is nagyon olcso volt!!!), egyben a het. Kulon, pici diszdobozban 7,50$ ... Aztan volt egy vicces: The Vodka Cookbook, tele olyan recepttel, amiben a vodka alap-alapanyag. Majd rengeteg jo CD, termeszetesen egy csomo Pearl Jam! Jooo, otthon is lehet kapni, csak a Media Markt-ban olyan illuziorombolo. Ez eredeti, amerikai volt! Bakelitek, DVD-k, poszterek... mondtam is nekik, hogy ne engedjenek nezelodni, mert eloveszem a bankkartyamat. Aztan 10 kurol eljottunk onnan. Be a kocsiba es meg a biztonsagi ovemet se kapcsoltam be, megerkeztunk. Phil vicces volt, atmentunk az ut masik oldalara, ahol az a pizzeria allt, ahova indultunk. Aztan elhoztuk a kajat es fincsi francia bor tarsasagaban jot zabaltunk es beszelgettunk az puspokokrol, es az Amerikai Evangelikus Egyhaz problemairol.

A mult hetvegen ha jol sejtem, a "banda masik felevel" talalkoztam a kis buliban. Ma a konzervativabbakkal. De Valahogy megsem azok a besavanyodott, beszukult latokoru emberek, mint akiket otthon konzervativnak hivnek. A problema gyokere, es errol is beszelgettunk, szolgalhatnak-e melegek az egyhazban? Marmint peldaul lelkeszkent. Sok erdekes es neha szamomra kicsit kovethetetlen gondolat utan csak 2 dolgot mondtam: ami az USA-ban letezo dolog, az hamarosan az egesz vilagban el fog terjedni (lasd: internet, mikro, porszivo...) Es ha a puspokok netalantan egyszer ugy dontenek, legyen, akkor az hamarosan a vilag tobbi reszen is kerdeseket fog felvetni. A velemenyem masik pontja ebbol kovetkezik. Vannak azok a kis karkotok, amikre ra van irva: "W.W.J.D.?" - What Would Jesus Do? - Mit tenne Jezus? Akinek ilyen van, az elet mindenfele kulonos szituaciojaban emlekezteteve van a tiszta szeretetre es minden masra, amit Tole tanultunk. Szerintem, ha igy haladunk, lassan el kellene kezdenunk gyartani a "W.W.L.D.? "karkotoket is, azaz What Would Luther Do?...

Aztan olvastunk is, elmelkedtunk rola, es jo volt, igazan jo. Egy egesz fejezetet olvastam fel, es a bornak koszonhetoen marha jol ment. De azt hiszem alkoholizmusnak minosul koran reggel ivassal kezdeni, hogy "gordulekenyebb" legyen a nap, igyhat marad a gyakorlas. De a lenyeg, hogy az utobbi napokban azt vettem eszre, egye jobban ertem, kihallom a szavakat, kulonbseget tudok tenni olyan dolgok kozott, amiket eddig felre hallottam es a beszedem is egyre gyorsabb.

Ma este (hehh, kicsit sokaig beszelgettunk ... lassan fel3) sokmindenert fogok tudni halat adni elalvas elott. Elmenyekben, gondolatokban es uj dolgokban gazdag nap volt. Olyannira, hogy egy gyermek szuletesenek is "tanuja" lehettem. Jo, oke ... kb 7000km-rol es a Facebookon keresztul, de nem ez a lenyeg! O a masodik csoppseg, aki utnak indult, miota itt vagyok, o a masodik csoppseg, aki hatalmas mosolyt varazsolt az arcomra. Szoval most igazan elontott a boldogsag! Peace be with You! = )

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr41451270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása