HTML

Amerikába jöttem

Szemelyes elmenyek, tapasztalatok, erzesek. A kovetkezo 9 honapom Amerikarol, az egyetemrol es arrol szol, hogy hogyan boldogulok. 2009. augusztus 24.

Friss topikok

  • Samesz: Örülünk NEKED! (2010.05.27. 14:14) Vége
  • matutka: olvasnivaló-helyesen (2010.05.24. 11:13) Utolso napok
  • gyermekszoba: Ez igen, csodás lesz, ha majd az unokáidnak meséled! És akkor most... HAZA (2010.05.20. 11:18) Tuladagolas
  • D_Anikó: Hát az nem könnyű. Mikor hazajöttem 4 hónap után, hetekig nem találtam a helyem. S mindenki azt vá... (2010.05.13. 23:53) Idaig
  • Samesz: Koszi koszi koszike = ) (2010.05.06. 15:31) Megjott!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.11.29. 06:36 Samesz

49. Magyar Kongresszus

Igazabol mar tegnap delutan elkezdodott, de a lenyeg ma volt. Programok, eloadasok egesz nap, majd este egy pazar vacsoraval egybekotott bal. Hallottam ma Trianonrol, otthoni politikarol, multrol, tervekrol. A legjobb egy, mar Pesten elo amerikai ficko volt, aki kb 20 evig elt Erdelyben. Fotografus es gyonyoru kepeket csinal. Nagyon jo a humora es kozvetlen. Majd ha hazamegyek, megkeresem. Sokat gondolkoztam ma. Az itteni idosebb korosztaly szereti felemlegetni a multban ert serelmeinket. Teljesen igazuk van abban, hogy emlekeznunk kell halottainkra, akar szo szerint, akar atvitt ertelemben. De az a helyzet, hogy se Mohacsot, se a tatarjarast, se a kommunizmust nem lehet visszacsinalni. Azzal a helyzettel kellene valamit kezdenunk, amiben most eppen vagyunk. Es tudom, hogy nehez, mert gazdasagi valsag van, meg sz*r a kormany, meg h1n1, meg raadasul meg hideg is van igy november vegen es a szomszed kutyaja is megint lepisilte a villanyoszlopot... borzaszto... De a vilagszemleletunk es a hozzaallasunk a dolgokhoz meg mindig bennunk kezdodik. Hogy itt bent mit es hogyan gonolunk, erxunk - es most a mellkasom utogetem az oklommel. Es ma arra jottem ra, hogy valoszinuleg ezert nem tudom magam teljesen felhotlenul boldognak erezni magam. Megfogadtam, hogy ezentul nem lesz "csak", nem lesz panaszkodas, mert nem lehet, nincs ra okom! Elhoztak kocsival, kaptam szallas a Hiltonban, szmokingban vacsoraztam, zenevel a hatterben, politikusokkal, nagy emberekkel raztam kezet, magyarul beszelhetek 7000 km-re az otthonomtol, tegnap meg szorakozni is elmentunk, mar a soreiket is kezdem megkedvelni. Uj emberekkel ismerkedek meg, kapcsolatokat epitek, tapasztalatokat szerzek, baratokat, elmenyeket, amiket otthon, ilyen mertekben nem tudnek. Megsem tudom elengedni Magyarorszagot, az ottani eletemet, az ottani csaladomat, az ottani barataimat, az ottani szeretteimet, az otthoni emlekeimet. Ha oszinte akarok lenni, kegyetlenul hianyzik mindenki es minden, amit magam mogott hagytam 2009. augusztus 24-en kora reggel. Tetszenek a setak a felhokarcolok kozott, latni a tenger meretu Erie tavat, utazni orakat autopalyak rovid szakaszain, 11 emelet magasbol 'lenezni' a folem magasodo varosra, de ... ugy megosztanam az(ok)-al, aki(ke)t szeretek ... Enelkul, mintha semmit nem erne ... Es itt most nem a szellemi fejlodesemre es a jovore vonatkozo praktikus dolgokra gondolok, hanem egyedul es onzo modon a lelki bekemre, egyensulyomra. Mert az otthon is ott belul kezdodik, ott belul van. De az az "ott belul" nekem Magyarorszagon maradt. Sajnalom.

Ma ismet sokat tanulhattam, vilagrol, magyarsagrol, magamrol.

2 komment

Címkék: magyar disco magyarorszag kongresszus szeretet hilton vacsora bal otthon csalad barat cleveland szmoking honvagy h1n1


A bejegyzés trackback címe:

https://samesz.blog.hu/api/trackback/id/tr961560128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sweetdream 2009.12.02. 20:20:54

Eddig szívesen olvastam a blogod, de bennem is felmerültek dolgok, gondoltam leírom. Véleményem szerint elég rosszul látsz bizonyos dolgokat... Könnyű úgy nagy szavakat használni, és tanácsokat osztogatni, hogy Közben a Hiltonban vagy, és mindent alád tesznek. Nem kell dolgoznod, kocsival hoznak-visznek, külföldön vagy... És mégis... Próbálnál meg úgy tanácsokat osztogatni, hogy keményen meg kellene közben dolgoznod minden fillérért. És persze, hideg van. Magyarázd meg annak az embernek Amerikából, hogy az élet szép, és jó, hogy még a gázt se tudja kifizetni, a gyerekének nem tud normálisan enni adni... Magyarázd meg ugyanezt annak a férfinak, akinek a várandós felesége, és a gyermeke is meghalt a H1N1-ben... Kíváncsi lennék, itthon tényleg egyedül hogy boldogulnál..
Összegezve, inkább örülj, hogy kint vagy, vásárolgass, és ne gondolkodj ennyit.

Samesz 2009.12.04. 06:04:29

@sweetdream: Hm, hat nezd: Elszor is hiszem, hogy veletlenek nincsenek, minden CELlal tortenik, meg a katasztrofak is, ki-ki vonja le maga a tanulnivalot ezekbol. Aztan, mindegyikuk szemelyre kapott feladatokat kapott az eletben Istentol, sorstol, Buddhatol, nevezd, ahogy akarod. Igen is, marha nehez volt ugy magam mogott hagyni az egesz eletemet, hogy igazabol nem is akartam (!!!) eljonni. Es itt is rengeteg dologgal kuzdok, amiket nem irok le ide mind, mert tudom, hogy egyesek mar mentocsapatot kuldtek volna ertem. Megis itt vagyok (lasd feljebb: ennek is celja van/lesz) es egy pazar, anyagi vilag vesz korul, de az erzelmi resze, ami szamomra sokkal fontosabb, otthon van. Ezert "sirok" itt estenkent. Otthon egyedul hogy boldogulnek? Jovore kiderul, de egyelore azt kell tulelnem, hogy itt, kint, a f***in' big Amerikaban hogy boldogulok. Egyedul.
Osszegezve, orulok, hogy itt lehetek, de a lelkem 2 reszre van szakadva.
süti beállítások módosítása